Především jde o to se rozhodnout. Začít ne od zítřka, začátku týdne nebo měsíce, ale právě teď. A udělat to pro sebe. Ne kvůli manželovi, ani na protest proti kolegyni z práce. Vy sama sobě za to přece nejvíc stoj íte. Při hubnutí nejde o to nejíst, ale jíst tak, abychom měli své stravovací návyky pod kontrolou.

*Jezte pomalu. Sousta pořádně kousejte, občas si udělejte přestávku. Snažte se být při jídle poslední. Naučte se nechat zbytek jídla na talíři.
*Jídlo si užívejte. Vnímejte kvalitu, chuť a jeho vůni. Pokud jíte, nezabývejte se jinou činností. Hezky si prostřete a jídlo si pečlivě upravte. Snažte se nejíst o samotě.
*Jídlo si plánujte. Předem si rozmyslete, kdy, co a v jakém množství sníte. Jezte ve stanovenou dobu. Odnaučte se automaticky neuvědoměle uždibovat.
*I nádobí je důležité. Dávejte přednost malým talířům a skleničkám, případně i malým příborům. Jakmile dojíte, svůj talíř ukliďte.
*Do obchodu s rozmyslem. Nakupujte jen tehdy, když jste najedené. Napište si seznam a důsledně podle něj postupujte. Nenakupujte nic do zásoby, zejména ne zlevněná velká balení. Vyhněte se nákupu potravin, které můžete sníst už po cestě domů.
*Spíž raději prázdná. Nemějte doma žádná jídla, která by vás sváděla k nekontrolovanému přejídání - například brambůrky, sladkosti, oříšky. Neskladujte větší zásoby potravin, je-li to nezbytné, uchovávejte je zmrazené.

Pozor na oslavy. Uvědomte si, že při oslavách jde o společenskou událost, kde jídlo, i když je zadarmo, nehraje hlavní roli. Proto na ně nechoďte hladoví. Naučte se zdvořile odmítnout nabízené občerstvení.
(vlab)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2310501
DnesDnes107
VčeraVčera869
Tento týdenTento týden976
Tento měsícTento měsíc17427

Partnerské weby