Pět až šest porcí jídla je základem vyváženého jídelníčku. Dopolední svačina, která působí jako prevence obezity, má podle odborníků na zdravou výživu tvořit des et až patnáct procent příjmu denní energie. Několik tipů, čím ošidit v dopoledních hodinách žaludek, přinášíme:

Jablka obsahují pektin, rozpustnou vlákninu a podle druhu větší či menší množství vitaminů, které celkově posilují organismus, pomáhají snižovat cholesterol, příznivě působí na trávení.

Sušené meruňky obsahují vysoký podíl draslíku, velké množství beta karotenu, který příznivě ovlivňuje imunitní systém, brání organismus proti působení volných radikálů, pomáhá při neurózách, jsou výborné v čase rekonvalescence.

Mandle jsou dobrým zdrojem hořčíku, bohaté na bílkoviny, vitamin E, vlákninu, patří k výborným potravinám na celkové posílení zdraví. Pomáhají v prevenci mnohých civilizačních onemocnění snižovat krevní tlak, uklidnit podrážděné nervy.

I když se čokoláda řadí mezi vysoce kalorické potraviny, je rychlým zdrojem energie. Výživoví odborníci doporučují mlsat hořkou, jež obsahuje nejméně sedmdesát procent kakaové sušiny, neboť je dobrým zdrojem antioxidantů, především flavonoidů. Hořká čokoláda v přiměřeném množství sehrává pozitivní roli v prevenci cukrovky, při snižování krevního tlaku, dobrá je na posílení imunity, v neposlední řadě přináší pocity blaha a euforie.

K svačině je vhodné pojíst i kousek tvrdého sýra, který je velkým zdrojem vápníku a fosforu, vitaminu B6, jenž podporuje dobrou náladu.

Vysoký obsah organických kyselin, pektinů a tříslovin činí z hroznového vína výborný pokrm na zahnání hladu. Je snadno stravitelné, zlepšuje trávení, funguje jako dobré projímadlo, působí regeneračně, zahání žízeň.

Mrkev je jedním z nejlepších zdrojů beta-karotenu, antioxidantu, který omezuje působení volných radikálů. Jedna mladá mrkev střední velikosti pokryje víc než denní dávku vitaminu A. Konzumace mrkve posiluje, pročišťuje a regeneruje organismus, je balzámem pro celé tělo.
(mv)

DODATEK
Pokud se ráno nestihnete nasnídat a celé dopoledne vyřizujete pracovní záležitosti bez toho, že byste do úst dali kousek jídla, hlad může způsobit, nesoustředěnost a bolest hlavy.

 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2215682
DnesDnes79
VčeraVčera528
Tento týdenTento týden79
Tento měsícTento měsíc8207

Partnerské weby