Pokud usilujete o ideální váhu, potřebujete se zbavit nadbytečných kilogramů, k redukční dietě je třeba přistupovat jako k léčebné metodě. Volit přiměřené množství kvalitních potravin rozložených do menších porcí v průběhu dne – jezte pětkrát až šestkrát denně. Největší chybou je držet hladovku, neboť tento způsob dietního režimu se dříve či později projeví nulovým efektem. Tělo je tak permanentně vystavené stavu nouze a po návratu k obvyklému stravování si vytváří energetické zásoby. Velké porce jídla si uloží na horší časy většinou do stehen, zadečku, břicha a shozené kilogramy jsou ty tam. Podle toho, kolik potřebujeme shodit kilogramů, by se měl pohybovat denní příjem kalorií.

Správný dietní plán je založen na zdravé snídani. Tou může být krajíček celozrnného chleba s tvarohovou pomazánkou, netučnou uzeninou, nízkotučným jogurtem. Menší porce organismus lépe přijme a také mu usnadní trávení. Dopolední i odpolední svačina mají své nezastupitelné místo v dietním jídelníčku. Hlad lze ošálit malým kouskem nepříliš sladkého ovoce, zeleniny, jogurtem, nízkotučným zakysaným nápojem. Ani dietní oběd nemusí být bez chutě. Zeleninové saláty, které se brzy přejí, lze doplnit plátkem libového masa, porcí kvalitní ryby, výborně zasytí celozrnné těstoviny nebo rizoto s houbami. Večeře se však nesmí stát opulentní hostinou, měla by představovat asi dvacet procent denního energetického příjmu. Poslední jídlo je vhodné podle odborníků na výživu konzumovat tři až čtyři hodiny před spánkem. Doporučuje se trocha šetrně upravené zeleniny s nějakou bílkovinou. Nemusí to být vždy jen kousek masa, ale třeba ochucený nízkotučný tvaroh, jogurt, vajíčko a podobně.
(map)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219888
DnesDnes407
VčeraVčera639
Tento týdenTento týden407
Tento měsícTento měsíc12413

Partnerské weby