Máte na sebe při pohledu do zrcadla, nebo když si stoupnete na váhu, pořádnou zlost? Kilogramy přibývají, aniž byste si byli vědomi toho, že byste se nějak nepřiměřeně přejídali? Nejen skladba jídelníčku, ale také pohodlný způsob trávení volného času se nepochybně podepisuje na stále kulatějš ích postavách Čechů. Mnohé průzkumy ukazují, že až třetina lidí ve věku mezi pětadvaceti a pětašedesáti lety stráví sezením osm hodin i více. Také patříte mezi věčné dietáře, kterým se nedaří váhu udržet? Několik tipů, jak mlsat, a přesto nepřibrat, přinášíme.
*Nestoupejte na váhu každý den, zbytečně byste propadali s každým přibraným dekem panice. Na váhu má přitom vliv například fakt, zda jste v období těsně před menstruací nebo jste si k večeři dopřávali příliš slané jídlo. Pomalým úbytkem kil se rozhodně nestresujte.
*Správnou funkci organismu, zejména trávení, zajistí vláknina. Najdete ji například v čerstvém ovoci a zelenině, v celozrnném pečivu, těstovinách, luštěninách a podobně.
*Nedržte dietu a jezte častěji. Nezapomínejte na snídani, která organismus správně nastartuje, tělu dodá potřebnou energii, stejně jako na odpolední a dopolední svačinu. Když si dopřejete malé porce jídla během dne, přestane si tělo ukládat tukové rezervy.
*Místo čokoládových oplatek, šlehačkových dortů, bonbonů a čokolád mlsejte ovoce. Báječně zasytí, tělu dodá spoustu vitaminů a stopových prvků, utiší hlad. K nejvydatnějším sytičům patří méně zralé banány, kiwi, ananas nebo švestky.
*Za vyzkoušení stojí tak zvané odlehčovací dny. Jeden den v týdnu si naplánujte pouze zeleninový nebo ovocný jídelníček, během něhož si můžete dovolit spořádat 1,5 kilogramů ovoce nebo zeleniny podle obliby a v jakékoli úpravě.
*Spalování tuků urychlují bílkoviny. Proto by ve stravě neměly scházet například drůbež, mléčné výrobky s nepříliš vysokým obsahem tuku, ryby, libové maso.
*Pozor na sladké nápoje, všechny slazené limonády jsou pro štíhlou linii naprosto nevhodné. Ideální je ledově studená voda vypitá po doušcích, která pomůže spálit nadbytečné kilojouly. Zaručeným nápojem, který má prokazatelně příznivý vliv na rychlejší metabolismus, následkem čehož je rychlejší spalování tuků a snížení váhy, je zelený čaj. (vos)

DODATEK
Podle odborníků na výživu neexistují žádné zázračné diety. Na nadváhu platí jediné - přijímat méně kalorií, než kolik vydáme, pravidelný pohyb.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219965
DnesDnes484
VčeraVčera639
Tento týdenTento týden484
Tento měsícTento měsíc12490

Partnerské weby