„Chtěla bych vyzkoušet nějakou relaxační techniku, ale jako velký handicap vidím svoji nadváhu. Myslíte, že je pro mě jóga vhodná?“ chce vědět čtenářka Marta Z. z Brodku.
Jóga je prastarý způsob meditativního cvičení, které navozuje pocit uvolnění a pohody. Fyzic ká stránka jógy, nazývaná hathajóga, obsahuje řadu pozic neboli asán. Jedná se o jemné, klidné cvičení, které se zaměřuje na pomalé, plynulé pohyby a protažení. Jogínské pozice jsou určeny k tomu, aby usnadňovaly soustředění tím, že tělo a nervový systém zklidní, hmotnost člověka by neměla bránit příjemnému pocitu. Máte-li pochybnosti o tom, zda vás cvičení příliš nezatěžuje, poraďte se se svým lékařem. Můžete zkusit následující cvičení, po němž se budete cítit jako znovuzrozená, plná energie a síly.

Lehněte si pohodlně na podložku či postel a zavřete oči. Zvolna dýchejte. Nyní si představte, že se celé tělo nachází v pravém palci u nohy, který se stává postupně teplým a mírně brní. Zopakujte cvičení s malíkem u nohy a nakonec také s prsty pravé nohy. Jako další je na řadě lýtko jedné nohy, stehno atd., břicho - pokuste se představit si celé tělo „v břiše“, až budete mít pocit, že je teplé. Pak přijde na řadu dlaň pravé ruky a dlaň levé ruky, hrudník až do rozbušení srdce. Nakonec by vaše myšlenky měly být koncentrovány do hlavy a mozku, až je i zde pociťováno příjemné teplo. Celé cvičení by mělo trvat asi deset minut. Pak otevřete oči a pomalu se postavte.
 (jam)

 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2281867
DnesDnes135
VčeraVčera1209
Tento týdenTento týden135
Tento měsícTento měsíc14116

Partnerské weby