Pravidelný pohyb, soustavně provozovaná fyzická aktivita je samozřejmou součástí zdravého životního stylu. Donedávna se mělo za to, že usilovné cvičení, jako je například běh na dlouhé tratě, hodinka strávená ve fitnessu, intenzivní cyklistika mohou být klíčem k dlouhověkosti, neboť extrémní sporty zastavují buňky před umíráním. Podle nejnovějších poznatků ta iwanských odborníků může k dobrému zdraví přispět provozování nějaké sportovní aktivity pouhých patnáct minut denně. Jejich osmiletému experimentu se podrobilo bezmála půl miliónu respondentů, kteří byli testováni v pěti skupinách, a to podle náročnosti cvičení. Výsledek napověděl, že u těch, kdo cvičili čtvrthodinku denně, pohybová aktivita prodlouží život o tři roky na rozdíl od lidí, kteří neprovozují žádný sport.

Ke kvalitnímu a dlouhému životu nepochybně fyzická aktivita přispívá, lze ji označit za elixír mládí. Navíc zvyšuje celkovou kondici, posiluje svaly, přispívá k dobré náladě, snižuje riziko výskytu civilizačních chorob, zvyšuje schopnost až do vysokého stáří si udržet soběstačnost, nezávislost. Dlouhodobé výzkumy potvrzují, že úmrtnost mužů středního věku je v porovnání s těmi, kteří žijí pasivně, nebo vykazují nízkou fyzickou kondici, poloviční. U mužů, kteří jsou ve velmi dobré formě a nenechají své tělo zlenivět, je riziko úmrtí až o sedmdesát procent nižší než u těch, co žádný sport neprovozují, nebo se mu věnují pouze nárazově.
(pru)

DODATEK
Pravidelné a dlouhodobé cvičení posiluje imunitu, snižuje riziko srdečního infarktu, brání depresi, udržuje pohybový aparát v kondici, v neposlední řadě pomáhá udržovat optimální hmotnost.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128439
DnesDnes621
VčeraVčera851
Tento týdenTento týden3226
Tento měsícTento měsíc21932

Partnerské weby