Máte ráno pocit, že snad ani nevstanete z postele? Nemůžete se pořádně sehnout, abyste si bez problémů zavázala tkaničky u bot? S nevlídným počasím spíš vyhledáváte lenošení v křesle u televize, než byste věnovala volný čas pohybu? Pak se nemůžete divit tomu, že vás všechno bolí, tělo je shrbené, svaly ochablé, celkový vzhled unavený. Nečinnost navíc člověku zbytečně přidává roky. Přitom se už pár minut každodenního cvičení může velmi brzy na postavě viditelně projevit. Chce to jen poručit svému tělu, pevné odhodlání a vůli a samozřejmě výdrž. Několik tipů na jednoduché cvičení přinášíme.

Štíhlá stehna
Zapomeňte na výtah, stačí používat schody. Pokud to zdravotní stav dovolí, můžete si každý den jít na deset patnáct minut zaběhat. Nejlépe někde v parku, u lesa, nebo třeba jen na autobusovou zastávku a zpět. Třeba i rychlá chůze postupem času přispěje k tomu, aby se přebytečný tuk ze stehen pustil a svaly se nápadně zpevnily.

Protažení kyčlí
Postavte se ve stojí spatném ke stěně, jednou rukou se o ni opřete. Unožujte plynulým pohybem nejdříve pravou nohou do strany a poté před tělo, zpočátku alespoň pětkrát. Potom nohy vyměňte.

Vosí pas
Ani k zeštíhlení pasu nepotřebujete žádné speciální vybavení. Sedněte si do tureckého sedu, do jedné ruky uchopte malý míč, ale může to být srolovaný ručník nebo malá plastová láhev s vodou. Stáhněte břišní svaly a rotujte tělem za míčem nebo ručníkem co nejvíc vlevo a poté vpravo, přičemž boky musí směřovat stále dopředu. Jednoduché cvičení můžete provádět s rovnou násadou od koštěte či vysavače, kterou si položíte za hlavou na ramena a rukama uchopíte její konec. Plynulým pohybem otáčíte trupem do stran, vytáčení musí vycházet pouze z pasu, boky zůstávají na místě.

Ploché bříško
Jedním z účinných cviků na vytvarování břišních partií je simulace jízdy na kole, která se provádí v lehu na zádech, přičemž trup a hlava jsou pevně přitisknuté k podlaze. Přímý břišní sval lze posilovat dalším cvikem, jehož základní polohou je leh na zádech. Paže spočívají podél těla, dlaněmi na podložce. Napnuté nohy mírně zvedneme nad podlahu a snažíme se s nimi „stříhat“ nebo kmitat nahoru a dolů.
(mv)

DODATEK
Pokud máte dosáhnout viditelných výsledků, je třeba cvičit alespoň třikrát v týdnu. Lidé, kteří se pravidelně věnují pohybu, mají většinou lepší hustotu kostí než osoby, které volný čas prožívají pasivně.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2279864
DnesDnes199
VčeraVčera780
Tento týdenTento týden4319
Tento měsícTento měsíc12113

Partnerské weby