Kdo má sedavé zaměstnání, většinu pracovního času stráví za počítačem, čas od času pociťuje bolesti zad, ztuhlou šíji, unavené zápěstí. Při sezení bez změny polohy roste svalové napětí a tím dochází k dráždění nervových zakončení, ke změnám v tkáních. Bolest nás pak nutí změnit polohu. Jak těmto problémům předcházet?
V prvé řadě je třeba zkontrolovat nastavení monitoru, klávesnice, výšky židle, neboť jejich špatná poloha se může spolupodílet na prohlubování nepříjemných pocitů. Stejně důležité je i správné držení těla. Kdo špatně sedí, hůře se koncentruje na výkon, dochází k brzké únavě i bolestem. Ideální je proto polohovatelná židle, s opěrátkem, sedací část by měla být nastavena tak, aby zadek byl výš než stehna a kolena.
Zanedbávat bychom neměli ani přestávky při práci, jejich četnost je individuální, každý člověk je jiný. Vhodné je využít je k jednoduchým relaxačním cvikům. Spočívají především v protahování těla, procvičení celých rukou, zápěstí, prstů, k protažení ztuhlých svalů.
Mnoho lidí trpí při práci na počítači i bolestmi zápěstí nebo předloktí. Důležitý je v tomto případě správný výběr myši i klávesnice. Myš musí dobře sednout do ruky, kabel by neměl omezovat v pohybu. U klávesnice dbáme na vyhovující sklon, výšku. Výška loktů musí být přibližně stejná jako výška jednotlivých řad klávesnice. Při psaní na klávesnici je třeba udržovat zápěstí a ruce v přímé, neutrální poloze, nevhodná je poloha s trvale ohnutým zápěstím.
(pru)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2183362
DnesDnes171
VčeraVčera516
Tento týdenTento týden2392
Tento měsícTento měsíc10301

Partnerské weby