Všude kolem sebe slyšíme nespočet zaručených rad, jak se zbavit nadbytečných kilogramů. Co je dobré vědět, jestliže chceme být na jaře v dobré kondici a dopracovat se k optimální váze?
Když držíme hladovku, zhubneme
Omyl. Kdo má delší dobu drastický hlad, odbourává si převážně svalovou hmotu a vodu. Kilogramy se tak sníží, ale tukové polštářky zůstávají, mizí opravdu jen v zanedbatelném množství. Když se po dnech hladovky konečně najíme, ztracená hmotnost je zpět. Tento styl hubnutí vede k novým nadbytečným kilogramům.
Všechny kalorie jsou stejné
Omyl. Nemůžeme porovnávat tisíc kalorií, které přijmeme v podobě klobásy, s tisíci kaloriemi získanými z ovoce či zeleniny. Organismus potřebuje celkem přesné výživné látky a ty v uzeninách jen těžko najdeme. Kalorie získané z mastnějších jídel se lehčeji promění na tělesný tuk než na uhlohydráty či bílkoviny, které získáme z ovoce, zeleniny nebo celozrnných výrobků.
Čerstvá zelenina obsahuje nejvíce vitaminů
Jen když je skutečně čerstvá! U zeleniny, kterou si utrhnete na zahrádce, to určitě platí. Pokud se ale celý den povaluje na pultech, vitaminy se rychle ztrácejí. Proto je někdy lepší koupit mraženou zeleninu. Zmrazuje se v přesně určeném čase, aby si zachovala co nejvíce vitaminů. Některé druhy jsou ale velmi citlivé na chlad, například špenát rychle ztratí vitaminy i v lednici.
Snídat je možné cokoliv
První jídlo dne nastartuje metabolismus, který se po něm zrychluje a stává se výkonnějším. Neznamená to ale, že všechno, co si k snídani dopřejeme na talíř, tělu prospěje. Pokud zvolíte chleba s marmeládou nebo nutelou, sladkosti, povede to jenom k rozjedení a budete nekontrolovatelně v průběhu celého dne stále něco uždibovat. Jestliže zvolíte kvalitní bílkovinu, celozrnné pečivo, nízkotučnou pomazánku, tvaroh, snídaně vás příjemně nasytí a bude opravdu dobrým startem do nového dne.
Z brambor se přibývá
To je lež. Uhlohydrátů, jakými jsou brambory, chléb nebo těstoviny, se můžete najíst do sytosti. Určitě z nich nepřiberete a zároveň ideálním způsobem získáte energii na celý den. Ve skutečnosti totiž přibíráme na váze spíš z příloh, které k bramborům servírujeme. Proto je třeba vyhýbat se smetanovým omáčkám, mastnému a tučnému masu.
(map)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2183362
DnesDnes171
VčeraVčera516
Tento týdenTento týden2392
Tento měsícTento měsíc10301

Partnerské weby