Ve dvaceti letech stačí zařadit jeden ovocný den a již jsou nadbytečné kilogramy pryč. Ve třiceti se již musíme trochu trápit ve fitcentru. Ale ve čtyřiceti máme pocit, že přes všechnu snahu máme bříško stále jako nafouklou pneumatiku. V žádném případě se ale nepouštějte do nějaké superdiety, poněvadž tělo přestoupí okamžitě na plán nouze a každou nadbytečnou kalorii zařadí do zásob. Máme pocit, že se tukové polštářky vytvoří téměř přes noc. U mnohých se po skončení diety dostaví tzv. jo-jo efekt a kromě toho se mohou objevit některé příznaky jako po těhotenství. Musíme počítat s tím, že po čtyřicítce dochází k hormonální přestavbě, hormony mají velký podíl na našich potížích. Snižuje se podíl svaloviny a tuková tkáň roste. Především ale snížená hladina estrogenů snižuje i potřebu energie. Jestliže jíme tak, jak jsme byli zvyklí, přibíráme na váze.
Největší pastí na štíhlou linii jsou tučné pokrmy. Obsahují mnoho sodíku a dalších látek, které ovlivňují v těle zadržování vody. Pozor ale na skryté tuky a cukr. I to ohrožuje ve velké míře naši linii. Obzvlášť u sladkých nápojů musíme být opatrní. Kromě toho se podceňuje vliv žízně. Mnohdy totiž nerozeznáváme, zda se jedná o hlad nebo žízeň, a přesto, že tělo potřebuje vodu, dodáváme mu jídlo. Proto je dobré vypít nejdříve sklenici vody a vyčkat, zda pocit hladu zmizí.
Po čtyřicítce by se měly ženy zdravě stravovat, ale nezříkat se požitku z jídla. Především je důležitá správná volba tuků. Zařadit do jídelníčku jak ořechy, tak i ryby a balastní látky, které jednak dobře sytí a přitom působí pozitivně na naše zdraví.
(alž)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2258880
DnesDnes469
VčeraVčera751
Tento týdenTento týden469
Tento měsícTento měsíc14288

Partnerské weby