Vlasy nám dokážou způsobit rozmanité problémy, vypadávají, třepí se, lámou, jsou suché nebo se nadměrně mastí či se nám tvoří lupy. Kvalita vlasů vypovídá o našem zdravotním stavu, způsobu života a o tom, jak o sebe dbáme.
Negativní vliv na kvalitu našich vlasů mohou mít i některé léky, stres, poruchy imunitního systému, špatná funkce štítné žlázy, hormonální poruchy, chemoterapie a podobně. Větší riziko vypadávání vlasů mají diabetici, ženy těhotné a užívající hormonální antikoncepci.
Co na talíř nepatří?
+ Vyhýbejte se jednostranné stravě, zejména jídlům rychlého občerstvení, která by vás mohla připravit o přísun důležitých látek - vitaminů, minerálů a stopových prvků, nezbytných pro kvalitní a zdravé vlasy. Jezte rozumně a neřiďte se pouze svojí chutí.
+ Výrazně omezte konzervované a průmyslově zpracované potraviny, instantní polévky v sáčku, polotovary, limonády, které vás připravují o důležité látky nezbytné pro kvalitní vlasy.
+ Nedostatečné množství kvalitních bílkovin v podobě libového masa a luštěnin, základních stavebních látek organismu, se projevuje mimo jiné i zhoršením kvality vlasů, které jsou lámavé a snadno vypadávají.
+ Předpokládá se, že nadbytek cukru a veškerých sladkostí ve stravě může mít za následek zvýšenou tvorbu mazu, a tedy problém s mastnými vlasy.
(žuk)

DODATEK
Padají-li vám vlasy, zkušenosti prokázaly, že někdy stačí méně solit, aby se padání vlasů zastavilo.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2259251
DnesDnes155
VčeraVčera685
Tento týdenTento týden840
Tento měsícTento měsíc14659

Partnerské weby