Při posuzování toho, co prospívá a škodí našemu zdraví, zaujímají jídlo a pití významné místo. Přináší nám nejenom stavební materiál pro udržení našeho těla a potřebnou dávku energie, ale i potěšení. Právě v oblasti výživy se setkáváme s tím, že nejrůznější stravovací doporučení a rady se často mění v průběhu doby a v závislosti na nových poznatcích vědy. Záleží na každém z nás, jaký stravovací systém mu bude nejvíce vyhovovat. Důležité je, abychom věřili, že právě tento způsob stravování vede ke zdraví, posílení a uzdravení našeho organismu.
K základním doporučením patří, že člověk by měl jíst tehdy, když má hlad, je důležité dodržovat denní rytmus, tedy nejíst v noci, kdy tělo odpočívá. Jídlo by mělo být lehce stravitelné, nemělo by obsahovat zbytečné chemikálie a konzervační látky a mělo by dávat našemu tělu vše, co potřebuje. Doporučuje se konzumovat potraviny podle sezony té oblasti, v níž žijeme, a využívat všechny produkty z našich zahrádek nebo alespoň od našich výrobců. Důležité je nejen to, co jíme, ale také jak to jíme. Dopřejme si na jídlo dost času, abychom ho mohli dobře rozžvýkat a nezatěžovali zbytečně trávicí trakt. Při jídle není vhodné sledovat televizi, neboť tak jíme bezmyšlenkovitě a přestaneme věnovat pozornost tomu, jak jídlo chutná a kolik toho vlastně sníme, a tak se snadno přejíme.
Důležitá základní doporučení jsou:
- Není nad domácí stravu, o níž víme, co obsahuje. Hodně záleží i na tom, s jakými pocity jídlo připravujeme a podáváme. Jídlo uvařené s láskou je plné pozitivní energie, naopak jídlo připravené v rozrušení, třeba po hádce, má záporný potenciál.
- Maso konzumujeme jen 2-3krát týdně a výrazně omezíme všechny uzeniny, paštiky a další masné výrobky.
- Každý den do jídelníčku zařadíme mléčný zakysaný výrobek s obsahem probiotických bakterií.
- Zvýšíme příjem vlákniny konzumací zeleniny, ovoce, celozrnného pečiva, obilovin a luštěnin.
- Konzumujeme spíše máslo a kvalitní rostlinné oleje než margaríny.
- Omezíme slazení cukrem a sladíme medem či jinými alternativními sladidly.
- Při přípravě pokrmů nepoužíváme glutamát sodný (chemický zvýrazňovač chutí), méně solíme a pokrmy dochucujeme především zelenými bylinkami.
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2169772
DnesDnes375
VčeraVčera647
Tento týdenTento týden1022
Tento měsícTento měsíc15948

Partnerské weby