Kdo by netoužil být věčně mladý? Je vědecky dokázané, že správným výběrem potravin lze nejen posílit imunitní systém, ale také ochránit tělo před různými chorobami a zpomalit stárnutí. Uveďme alespoň některé, jež by se měly pravidelně objevovat na našem jídelníčku.
Kiwi mezi citrusovými plody jednoznačně vede. Víte, že obsahuje dvakrát více vitaminu C než pomeranč? Podporuje trávení, a tím vylučování škodlivin z organismu, paměť a myšlení, bojuje proti chorobám ve vyšším věku.
Česnek má silné mikrobiální účinky. Upravuje hladinu cholesterolu, stimuluje srdeční činnost, rozšiřuje koronární cévy, čímž snižuje nebezpečí vzniku infarktu myokardu.
I obyčejná petržel se může pochlubit celou řadou pro tělo důležitých látek. Zejména vysoký obsah draslíku chrání srdce před stárnutím, účinně bojuje s volnými radikály, které působí na předčasné stárnutí buněk. Nať obsahuje dvojnásobně víc vitaminu C než třeba citron. Organismu dodává také vitamin A a železo. Petržel zvyšuje obranyschopnost organismu, přispívá k životní energii, dobrému psychickému pocitu a dlouhému životu ve zdraví.
Olivový olej podle celé řady vědeckých studií zpomaluje proces stárnutí. Přijímané tuky mají podle odborníků vliv na procesy, které probíhají v buňkách. Zejména polyfenoly a vitamin E snižují škodlivý vliv volných radikálů, následně pak dochází k pomalejšímu stárnutí tkání.
Železo, draslík, mangan, křemík a další důležité látky, které bohatě obsahuje červená řepa, mají schopnost pročišťovat krev, podporují přirozenou obranyschopnost organismu, pozitivně působí na nervovou soustavu. Červená řepa přispívá k regeneraci bílých krvinek, velká důležitost se jí připisuje v prevenci nádorových onemocnění.
Ovesné vločky jsou v prvé řadě bohatým zdrojem rozpustné i nerozpustné vlákniny, která prospívá trávení. Vitaminy skupiny B účinně bojují proti vyčerpání, nervovému kolapsu, antioxidanty chrání srdce před selháním. Navíc patří oves do kategorie potravin s nízkým glykemickým indexem. To znamená, že zasytí na dlouhý čas a uvolňuje energii postupně.
Mezi potravinu, která má nepochybně anti-aging vlastnosti, se řadí také špenát. Zdravotní působení špenátu je velmi široké. Za zmínku stojí vysoký obsah betakarotenu, který hraje významnou roli v prevenci nervových poruch či rakoviny. Vitaminy skupiny B spolu s vápníkem předcházejí předčasnému řídnutí kostí, fungují jako prevence srdečních chorob a mozkových příhod.
(pru)

DODATEK
Staří arabští učenci špenát nazvali králem zeleniny. Špenátovou šťávu užívali naši předci při bolestech zubů, na „líná“ střeva a také při rekonvalescenci.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2202395
DnesDnes373
VčeraVčera540
Tento týdenTento týden2069
Tento měsícTento měsíc12145

Partnerské weby