Také si namlouváte, že od zítřka začnete cvičit, ale skutek utekl? Nejlepší je pořídit si permanentku do posilovny či fitness centra. Když za ni vydáte těžce vydělané peníze, pohodlnost půjde stranou, neboť vám bude líto vydat je za něco, co byste nevyužili. Tak se alespoň přinutíte k pravidelnému sportování. Pohyb se postará nejen o pěknou postavu, ale dokáže zahnat stres, špatnou náladu, celkově posílit zdraví. Sport dodává elán, s jeho provozováním si začnete více věřit, celkově se budete cítit uvolněnější. Co byste měli vědět, než se do posilovny vypravíte?
+ Zkuste jít poprvé s kamarádkou, budete se při první návštěvě cizího prostředí cítit mnohem jistěji. Nemusíte mít obavy z toho, že by si vás každý prohlížel (jak jste tlustí, nemotorní, bezradní). Většina lidí do posilovny přichází s cílem zformovat postavu, zacvičit si, pobavit se, získat nové přátele a smysluplně zužitkovat peníze, které do cvičení investovali.
+ Formu získáte samozřejmě cvičením, ale než se do něj pustíte, nezapomeňte si pořídit správné vybavení. K tomu nejzákladnějšímu patří pohodlné oblečení z kvalitního materiálu, který musí být prodyšný a pružný, mít schopnost udržovat svaly v teple a zároveň odvádět pot. Pozornost je třeba věnovat i správné obuvi, která by měla být uzavřená a určená pro sport.
+ Do batůžku si nezapomeňte přibalit lehkou svačinku. Myslete na to, že poslední jídlo byste měli zkonzumovat nejméně hodinu před cvičením. Tělu udělá dobře například banán, jablko, nízkotučný mléčný výrobek, tyčinka müsli, samozřejmostí by měla být minerální voda nebo jiný vhodný nápoj k doplňování tekutin.
+ Pokud jste si opatřili permanentku, investujte i do instruktora. Vypracuje vám tréninkový plán přesně na míru a budete tak první zkušenosti z pohybové aktivity sbírat pod odborným dohledem. Přizpůsobí cvičení a sestavení jídelníčku nejen podle vašich tělesných proporcí, ale také dokáže zohlednit momentální zdravotní stav, eventuální zdravotní problémy. Cvičení dokáže instruktor usměrnit tak, aby bylo přínosem a neublížili jste si.
+ Je nepsaným pravidlem, že jednotlivé posilovací stroje budete využívat ne déle než dvacet minut. Na zavedených sportovištích je tato zásada zdůrazněna v provozním řádu, na cedulkách, které jsou na stěnách místnosti nepřehlédnutelné.
+ Nenechávejte na posilovacích strojích své ručníky a svršky, kterými chcete dát okolí najevo, že jsou stroje obsazené. Je to neetické.
+ Standardním vybavením na mnohých sportovištích je dnes televize, kterou lze při cvičeních běžně sledovat. Přepínat kanál podle toho, který program chcete sledovat právě vy, se nehodí. Smiřte se s tím, že se budete muset podřídit většině.
+ Není vhodné na sportovišti hlasitě telefonovat, smát se, nahlas si zpívat nebo se příliš hlasitě projevovat, když cvičíte s těžší zátěží a cvik je pro vás obtížnější. I na posilovacích strojích byste měli působit elegantně.
+ Bezohledné je opustit posilovací stroj bez toho, že byste použili dezinfekci, přinejmenším s jeho pomocí ošetřili alespoň pěnová držadla.
+ Mnozí si často myslí, že když se budou dřít posilovně třikrát do týdne, mnohem rychleji zhubnou. Místo hubnutí ale začnou nabírat svalovou hmotu. Mnohem efektivnější je kombinovat posilování s kardio tréninkem, tedy během na pásu, jízdou na rotopedu a podobně.
(se)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219356
DnesDnes514
VčeraVčera498
Tento týdenTento týden3753
Tento měsícTento měsíc11881

Partnerské weby