Cesta ke zdravému hubnutí vede bezpochyby přes pohyb. Ale ne všechno, co jste slyšeli o zaručeném snižování váhy, musí být pravda.
Mohu jíst cokoliv, když cvičím…
Není to pravda. I když cvičíte, musíte myslet na to, co jíte. Při tělesné aktivitě kladete na tělo větší požadavky než obvykle, na větší výdej musí být připravené. Nedržte dietu. Zdravý jídelníček považujte za životní styl. Pokud začnete počítat kalorie, stane se z toho brzy nudný stereotyp a tuhle cestu ke snížení hmotnosti brzy zavrhnete.
Čím víc budete tělo dřít, tím lépe pro něj…
Také zastáváte názor, že čím víc času strávíte v posilovně, tím rychleji půjdou nadbytečné kilogramy dolů? Mnoho lidí je přesvědčeno, že když je po cvičení a nějaké sportovní aktivitě nebolí pořádně svaly, že něco ošidili. Odborníci ale tento názor nesdílejí. Bolest těla s kvalitním cvičením vůbec nesouvisí. Právě naopak. Může být signálem, že některé svaly byly zatěžovány nadměrně.
Chtěli byste vyrýsované svaly…
Pokud si myslíte, že pravidelným posilováním budete svalnatější, je třeba říct, že ženské tělo reaguje na zátěž trochu jinak než mužské. Pravdou je, že v závislosti na hmotnosti závaží a počtu opakování jednotlivých cviků se mohou stát svaly objemnější nebo štíhlejší. Ale na posilování a jeho výsledek má vliv celá řada okolností. Záleží nejen na frekvenci cvičení, intenzitě zátěže, počtu opakování jednotlivých cviků. Pro organismus a celkové zdraví je mnohem efektivnější prokládat posilování jinými fyzickými aktivitami - například protahovacími cviky, aby se zapojily do činnosti i jiné svalové partie.
Čím delší čas se cvičí, tím lépe…
Všeobecně je rozšířený názor, že tuky se začnou spalovat až po dvaceti minutách intenzivní fyzické zátěže.
Je vědecky dokázáno, že největší prospěch přinese cvičení, jehož délka se bude pohybovat v rozmezí třicet až šedesát minut. Delší cvičení je pro tělo zbytečnou zátěží.
V igelitu se víc zpotíte…
Myslíte si, že čím tepleji se na sport obléknete, tím intenzivněji budete spalovat tuk při cvičení? Je to falešná představa. V mnoha vrstvách oblečení se sice zpotíte, ale na úbytek váhy to nebude mít žádný vliv. Pocení není důkazem toho, že spalujete kalorie. Navíc hrozí přehřátí organismu, což se může projevit závratí, celkovým pocitem nevolnosti, mdlobou. Pro jakýkoliv druh sportu raději volíme pohodlné oblečení z prodyšných materiálů, které dobře saje pot.
Existují potraviny, které pomáhají zbavovat tělo tuku…
Ano. Jsou to takové, které obsahují velké množství bílkovin. Protein je vysoce termogenní, což znamená, že produkuje teplo, když ho trávíte. Pro strávení proteinu tělo využije asi třicet procent kalorií v něm obsažených. Bílkoviny navíc pomáhají při budování svalů. Pokud se chcete zbavit tělesného tuku, lze doporučit častou konzumaci například ryb, skvělým spalovačem tuků jsou také ořechy, které navíc obsahují velké množství zdravých tuků, esenciálních mastných kyselin a v tucích rozpustných vitaminů. Za spalovače tuků platí třeba vejce nebo brokolice.
(pru)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2069255
DnesDnes466
VčeraVčera1237
Tento týdenTento týden1703
Tento měsícTento měsíc16291

Partnerské weby