Bez majonézy si neumíme řadu pokrmů vůbec představit. Neodolatelnou chuť dodávají plněným bagetám, smaženým sýrům, hamburgerům, hranolkám, nejrůznějším pochoutkovým salátům. Patří mezi kalorické bomby, neboť právě majonéza obsahuje až osmdesát procent tuku. Kdo si hlídá štíhlou linii, měl by dát přednost nízkotučné. Obsah tuku v tak zvaných light produktech se pohybuje od 25 až 50 % tuku. Pokud si myslíte, že majonéza vlastnoručně připravená je zdravější, budete na omylu. Většinou se při její přípravě spotřebuje mnohem více vajec, než u průmyslově vyrobené pochoutky. Zatímco 250ml balení kupované majonézy obsahuje asi jednu třetinu vajec, u domácí pochoutky zpravidla nešetříme ani na vejcích, ani na dalších ingrediencích. Vyrobíme sice majonézu z kvalitních surovin, za to o dost tučnější.
Z hlediska výživy a dopadu na zdraví lze majonéze připsat kladný bod za vitamin E. Podle nutričních odborníků by se měla tato pochoutka konzumovat velmi střídmě, neboť má vysoký obsah kalorií, cholesterolu. Hlavní složka majonéz - rostlinný olej - je zdrojem zdraví prospěšných vícenenasycených mastných kyselin, včetně omega 3 - mastné kyseliny. Lidský organismus si esenciální mastné kyseliny nedovede vyrobit, proto je musí přijímat ze stravy. Rozhodně nepatří podle výživových poradců majonéza mezi zapovězené potraviny. Jedna porce denně ještě nikomu neuškodila. I v redukční dietě by mělo jídlo chutnat, a tak proč si misku zeleninového salátu neozdobit malou lžičkou kvalitní majonézy…
(es)

DODATEK
Víte, že jedna lžička majonézy představuje asi 100 kcal, nízkotučná 60 kcal a tatarská omáčka 70 kcal?

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2165453
DnesDnes617
VčeraVčera636
Tento týdenTento týden1253
Tento měsícTento měsíc11629

Partnerské weby