Víte, že některé potraviny mohou úzce souviset s určitými pocity bolesti? Připomeňme alespoň některé:
Bolest hlavy. I za migrénou může stát nějaká potravina. K bolehlavu například vede příliš velké množství kofeinu, silný čaj, kofeinové nápoje, alkohol. Až ve třiceti procentech případů mohou být zaručeným spouštěčem bolestí hlavy například sýry, především ty vyzrálé. Obsahují velké množství enzymu tyramin, který kromě jiného zvyšuje krevní tlak. Pokud často trpíte bolestmi hlavy, měli byste se raději vyhnout konzervované zelenině, uzeninám, avokádu a ořechům. Raději volte lehce stravitelná jídla, jezte v malém množství častokrát denně.
Bolest v krku. Bolestivé polykání, pichlavá bolest vystřelující až do uší, zarudnutí. To jsou nejčastější příznaky bolesti v krku, za něž mohou viry vyvolané nachlazením. V každém případě je vhodné omezit tabák a alkohol. Ve stravě by se mělo objevit oranžové ovoce a zelenina obsahující hodně vitaminu C, který příznivě působí při infekci horních cest dýchacích. Jídelníček obohaťte o vitamin A a betakaroten - mrkev, špenát, vitamin D, který obsahují tučné ryby, a olivový olej pro vitamin E.
Bolesti zad. Žádný speciální jídelníček vás bolestí nezbaví. K budování silné svalové hmoty přispívají bílkoviny, na talíři by se měly alespoň dvakrát v týdnu objevovat tučné ryby, citrusové plody kvůli vitaminu C, který je potřebný pro zachování pevných kostí. Závažným rizikovým faktorem bolestí zad je také obezita, nadměrnými kilogramy trpí klouby, celý pohybový aparát. Bolesti může zmírnit redukční program stravování.
(ruch)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1875348
DnesDnes681
VčeraVčera1029
Tento týdenTento týden4991
Tento měsícTento měsíc17919

Partnerské weby