Potřebujete se zbavit nadváhy, bolestí zad ze sedavého zaměstnání nebo si zlepšit kondici? Pokud se vám v nevlídném počasí nechce ven či do posilovny, formovat postavu můžete i uprostřed obýváku. Zkuste si najít alespoň třikrát v týdnu chvíli času na jednoduché cviky. K pevné

postavě, perfektně vytvarovanému tělu mohou přispět i následující cviky.

Vyrýsované pozadí

Nejen perfektní zadeček, ale také na tvarování stehen a lýtek je zaměřený dokonalý dřep. Uchopte do každé ruky plastovou láhev naplněnou vodou. Postavte se vzpřímeně, nohy jsou od sebe vzdáleny na šířku ramen, kolena mírně pokrčte. Přejděte do podřepu a zároveň zvedněte ruce s láhvemi k hrudníku. Potom se pomalu vracejte zpátky. Opakujte desetkrát. Hýžďové svaly posílíte i cvikem, kdy si lehnete na záda, kolena jsou pokrčena a chodidla od sebe asi na šířku ramen. Paže nechte ležet uvolněně podél těla s dlaněmi k podlaze. S výdechem zvedněte boky a hýždě nahoru, přičemž v horní pozici zároveň zatněte zadeček. Pak se vraťte do základní polohy.

Pěkná stehna

S jednoduchými výpady získáte štíhlé boky a pevná stehna. Postavte se do vzpřímeného postoje, ruce si dejte v bok, stáhněte bříško. Zvedněte nohu a udělejte před tělo dlouhý krok tak, aby se koleno druhé nohy dotklo podlahy. Přitom dbejte na to, aby záda byla rovná. Nakročte tolik, kolik vám svaly povolí. Vraťte se do základního postoje a to samé udělejte druhou nohou. Vyrýsované nohy a k tomu štíhlý pas můžete získat i o něco náročnějším, zato velmi efektním, cvikem. Položte se na pravý bok a nohy nechte položené na sobě v jedné přímce s tělem. Pravou rukou se opřete o zem. Zvedněte tělo i boky několik centimetrů nad podložku. Zatněte břišní svaly a vysuňte pánev nahoru, jak to nejvíce půjde. V této poloze vydržte pět sekund.

Posílení paží

Sedněte si na okraj pohovky, opřete se o její okraj dlaněmi a zaujměte ve vzduchu polohu, jako když sedíte. Paže jsou napnuté a nohy mírně pokrčené. Pomalu s pokrčením paží spouštíte tělo dolů, lokty jsou u těla, lopatky u sebe. Poté se vraťte do základní polohy.

Ploché bříško

Lehněte si na záda, pokrčte nohy, jednodušší bude, když nohy zapřete o stěnu, skříň nebo položíte lýtka na opěradlo křesla či sedací soupravy. Ruce jsou nataženy nad koleny. Pomalu a v krátkém rozsahu se zvedněte, ale jen do pozice, než by se zvedla bedra. Důležité je správné dýchání, výdech je při pohybu vpřed, při návratu na podlahu se nadýchněte.

(es)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1851782
DnesDnes734
VčeraVčera773
Tento týdenTento týden3092
Tento měsícTento měsíc19000

Partnerské weby