Ne každé ženě příroda nadělila husté vlasy, zářivou pleť, postavu jako proutek. Ale i s unavenou pletí, strhanými rysy, začínajícími vráskami lze účinně bojovat. Bez botoxu, snadno, na omlazovací kúru vystačíte s tím, co

najdete ve spíži nebo v ledničce.

Opuchlé oči. Možná za sebou máte náročný den, každodenně vás provází velký stres, ale na vině může být také nadbytečné množství tekutin v podkožní zóně. Lymfatický systém spolehlivě „nakopne“ a oči budou opět zářit po odvodňovacích potravinách, jakými jsou například chřest, petržel, velký zdroj draslíku najdete v banánech, špenátu, žampionech. Na odvodnění jsou výborné fazole, cuketa nebo květák.

Vrásky. Víte, že na udržení mladosti, za životabudič pro krásnou pleť platí vitamin C? Pro svěží vzhled pokožky zařaďte do jídelníčku co nejčastěji borůvky, ostružiny, černý rybíz. Dalším významným zdrojem tohoto omlazujícího antioxidantu jsou také šípky. Bioflavonoidy, které chrání buňky před poškozením a tedy i stárnutím, najdete v hroznovém vínu, citrusových plodech. Vzniku vrásek, unavenému vzhledu pomáhá předcházet vitamin E, který je v nemalém množství obsažen v zelí, růžičkové kapustě, brokolici, celeru, červené řepě.

Péče o vlasy. Nejste spokojená se svými vlasy? Pokud nevypadají zdravě, jsou jemné, krmte je biotinem, který platí za zpevňovač a urychlovač jejich růstu. Na struktuře vlasů se podílejí bílkoviny, proto by neměly v jídelníčku scházet vejce, luštěniny, velké porce ovesných vloček, sýry, ryby, jogurty. Cenné látky poskytnou vlasům sušené pivovarské droždí, kuřecí maso, ryby, ovoce, bohatým zdrojem biotinu jsou také houby, hrách, čokoláda nebo játra a ledvinky.

Pigmentové skvrny. Trápí ženy v každém věku. Na jejich vzniku se podílí nejen přemíra opalování, sluneční záření, ale také hormonální vlivy, různá poranění a záněty kůže. Jejich stopy nejlépe zahladí potraviny s obsahem silných antioxidantů. Dostatek vitaminů skupiny B, zvláště kyseliny listové a niacinu. Může to být hořká čokoláda, brokolice, paraořechy, obilné klíčky dýňová semena, mák, červená paprika, rajčata. Na zmírnění pigmentových skvrn bude působit i zvýšený příjem zinku. Jeho nejbohatším zdrojem jsou luštěniny, sušené pivovarské kvasnice, většina ryb nebo hovězí maso.

Celulitida. Může za ní nedostatek pohybu, špatný krevní oběh, hormonální poruchy. Pomerančová kůže s nevzhlednými dolíčky většinou na stehnech, bocích, hýždích a nohách trápí až osmdesát procent žen. Jak se s ní vypořádat? Kromě pravidelného pohybu, sprchování střídavě teplou a studenou vodou, speciální masáží pomůže i změna jídelníčku. Z potravin, které mají podstatný vliv na zpevnění pokožky, jmenujme ovesné vločky, citrusové plody, luštěniny, jezte pravidelně celozrnné produkty, rybí maso. Naopak omezte uzeniny, černý čaj, kávu, vyhněte se sladkostem, cukru a také snižte příjem soli.

(se)

RADA SPIRITU

Koho trápí akné, ten by se měl zaměřit na zelenou listovou zeleninu. Obsahuje vitamin B 6, který pomáhá vysušovat mastnou pleť, zmírňuje tvorbu mazu a minimalizuje otoky.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1970982
DnesDnes151
VčeraVčera613
Tento týdenTento týden5119
Tento měsícTento měsíc16587

Partnerské weby