Naše tělo produkuje látky, tzv. endorfiny, které zamezují přenosu bolesti. Problémem ale je, že trvalé užívání léků jejich účinnost postupně snižuje, takže k utišení bolesti je potřeba stále větších dávek, což může vést k návyku. Uvedené rady platí i pro bolesti všeob ecně.

Co jíst, kdy máte bolesti kloubů?
Cibulový sirup, jaký se používá při nachlazení, dokáže pomoci i při bolestech kloubů.
Vitaminy skupiny B, zejména B1, B2, B6 a kyselina listová, poskytují surovinu potřebnou k produkci důležitých endorfinů, a proto mohou být účinné proti bolestem.
Vitamin E a C pozitivně působí na tlumení bolesti. Pokud trpíte bolestmi kloubů po každé fyzické námaze, může to být prvním projevem nedostatku vápníku.
Měď podle některých výzkumných zpráv podporuje tvorbu endorfinů a může tlumit některé druhy bolesti. Dokonce bylo zjištěno, že pacienti s nízkým příjmem mědi užívali mnohem více léků proti bolesti než ti, kdo konzumovali normální množství mědi.
Při bolestech kloubů bychom měli dieteticky i jako prevenci pravidelně konzumovat potravu s dostatkem selenu, tedy kapustu, česnek a chřest.
(jam)

DODATEK
Nejbohatším zdrojem kyseliny listové jsou špenát, zelí, obilné klíčky, špenát, játra, ledviny, v menší míře mrkev, mandle, brambory, brokolice.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2184114
DnesDnes359
VčeraVčera564
Tento týdenTento týden3144
Tento měsícTento měsíc11053

Partnerské weby