Bolest hlavy může mít přímou souvislost s bolestivostí a napnutím šíjových svalů, například z důvodů nedostatku pohybu, jednostranného přetěžování krční páteře, nošení břemene v jedné ruce, sedavého zaměstnání. Problémy páteře, které mohou vyvolávat bolesti hlavy, se vyskytují po úrazech, při zvýšené námaze, ve stáří, ale také v důsledku chybného držení těla při sezení. Lidem, kteří mají ztuhlé a bolestivé krční svaly a trpí bolestmi hlavy, může pomoci jednoduchý cvik.
Sedněte si na podložku s nataženýma nohama, dlaně opřete těšně za tělem, prsty směřují dozadu. Srovnejte páteř a seďte uvolněně. S výdechem nechte hlavu volně klesnout doleva, až se ucho přiblíží k rameni, s nádechem pomalu hlavu zvedejte a nechte obdobně klesnout k druhému rameni. Opakujte desetkrát střídavě vlevo a vpravo v rytmu dechu.
Uvolnění a protažení krční páteře zajistí úklony hlavou. Posaďte se vzpřímeně na židli, zavřete oči a soustřeďte se. Z této pozice naklánějte střídavě vpravo a vlevo, aniž pohnete rameny. Opakujte desetkrát. Poté hlavu předkloňte, až se dotkne hrudní kosti, ale při pohybu zpět hlavu nezaklánějte. Opakujte desetkrát. Cvičte pomalu a při návratu do vzpřímené polohy se nadechněte, při pohybu hlavou k ramenům či k hrudní kosti vydechněte.
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2273647
DnesDnes514
VčeraVčera790
Tento týdenTento týden5058
Tento měsícTento měsíc5896

Partnerské weby