Pocity tísně, napětí či nervozity jsou běžnou reakcí na obtížné situace a občas postihnou každého z nás. Někdy lidé pociťují úzkost, aniž přesně vědí proč. U některých lidí může mít chronický charakter a vést k záchvatům paniky, ke zrychlené srdeční činnosti a zažívacím potížím. Může to být i reakce na stres, depresivní zážitek či silné rozrušení. Chorobná úzkost je nemoc jako každá jiná a podle odhadů může touto formou psychické poruchy trpět až šestina dospělých.
Co nám chybí?
Pro výživu našeho nervového systému jsou nezbytné vitaminy skupiny B, vitamin E, minerály hořčík a vápník. Všechny tyto látky jsou důležité pro normální funkci nervového systému a jejich nedostatek může stav zhoršovat.
Dejte si na talíř
Ke zklidnění může přispět i strava, zejména složité sacharidy - brambory, těstoviny, chléb, luštěniny a celozrnné potraviny. K TOP potravinám patří čerstvá zelenina a ovoce, ořechy a všechna semínka - lněná, sezamová, slunečnicová, dýňová…
A co na talíř nepatří?
Omezte příjem cukru a jezte co nejméně pečiva a sušenek z bílé mouky. Pravděpodobně vás nepřekvapí, že vyšší dávky kofeinu mají negativní vliv na stavy úzkosti. Někteří lidé jsou na kofein velmi citliví, proto by se ho měli vyvarovat. Alkohol a úzkost se často vzájemně doprovázejí, mnozí lidé pijí proto, aby se úzkosti zbavili, ale tím se u nich naopak stav úzkosti prohloubí.
Zdraví v každém doušku
Některé bylinky mohou pomoci při odstranění úzkosti a strachu. Například meduňka, sporýš a heřmánek. Také třezalka a baldrián (kozlík lékařský) se již dlouho používají k léčbě úzkosti. Velmi účinná je jejich kombinace.
(jam)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2259299
DnesDnes203
VčeraVčera685
Tento týdenTento týden888
Tento měsícTento měsíc14707

Partnerské weby