Meruňky díky svým kyselinám a beta-karotenu pomáhají brzdit procesy stárnutí a přispívají k regeneraci buněk. Zlepšují náladu, odstraňují únavu a poruchy soustředění. Podporují imunitní systém buněk a zároveň je chrání před volnými radikály. Urychlují tvorbu nových buněk a pomáhají regenerovat krevní tlak. Mají vysoký obsah rozpustné vlákniny a jsou výborným zdrojem železa. Příznivě působí na sliznici plic silných kuřáků.
Čerstvé nebo sušené meruňky se dají jíst v libovolném množství. Už jen tři plody obsahují karoteny v množství poloviční denní potřeby dospělého člověka. Hrst sušených meruněk nahradí dospělým kolem dvaceti procent denního příjmu draslíku a deset až dvacet procent železa. Je však třeba upozornit na meruňkové pecky, které patří k jedovatým. Těhotné ženy by však pro vysoký obsah mědi neměly příliš velké množství meruněk jíst. U některých zvláště citlivých jedinců mohou meruňky též vyvolat průjmy a při nadměrném množství dokonce i celkovou slabost.
(vel)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2202385
DnesDnes363
VčeraVčera540
Tento týdenTento týden2059
Tento měsícTento měsíc12135

Partnerské weby