O brokolici se tvrdí, že obsahuje více vitaminu C než všechny citrusové plody. Kromě toho je zdrojem vitaminu E, B1, B2, betakarotenu, kyseliny listové, z minerálních látek pak vápníku, síry, fosforu, draslíku a nerozpustné vlákniny. Proč jíst brokolici?
*Podporuje regeneraci buněk, chrání před stárnutím organismu.
*Je prevencí proti chorobám žaludku, chrání proti nádorům plic, močového měchýře prostaty, tlustého střeva. Látky obsažené v brokolici pomáhají tělu produkovat enzymy, které ničí karcinogenní látky ještě předtím, než stihnou napadnout DNA zdravé buňky.
*Brokolici by měly častěji jíst ženy, které plánují rodičovství. Obsahuje totiž folacin, tedy kyselinu listovou, která ovlivňuje procesy související s tvorbou krve. Při jejím dostatečném přísunu během těhotenství může klesnout riziko výskytu vývojových vad plodu.
*Je ideálním pomocníkem v prevenci diabetu, podle řady výzkumů se jí přisuzuje schopnost snižovat druhotné dopady cukrovky zejména na oběhový systém.
*Zajímavý poměr vitaminů, minerálů a dalších účinných látek řadí brokolici mezi antistresové a protisklerotické potraviny.
*Brokolici se připisují blahodárné účinky v prevenci kardiovaskulárních a cévních onemocnění.
*Sestra květáku je výbornou potravinou při redukční dietě, neboť je lehce stravitelná, lze ji upravovat na mnoho způsobů, přitom nenadýmá.
*Povzbuzuje látkovou výměnu, zlepšuje trávení, vysoký obsah draslíku snižuje krevní tlak a napomáhá při odvodňování organismu.
*S brokolicí si také pokožka udrží dobrý vzhled. Vitamin C je totiž nepostradatelný pro produkci kolagenu.
(map)

DODATEK
Lidé, kteří užívají léky na ředění krve, by se měli vyhnout konzumaci brokolice ve větším množství. Mohl by se rušit účinek těchto léků.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219055
DnesDnes213
VčeraVčera498
Tento týdenTento týden3452
Tento měsícTento měsíc11580

Partnerské weby