Vláknina je zdravá nejen na srdce. Celozrnné potraviny prospívají trávení. Podle četných studií to ale není všechno, blahodárný vliv mají také na srdce. Dva až tři plátky celozrnného chleba denně stačí na výrazné snížení krevního tlaku. Tím zároveň až o 25 procent klesne

riziko mozkové mrtvice. Vláknina také výrazně přispívá k optimalizaci množství krevního cukru a rovněž snižuje hladinu škodlivého cholesterolu v krvi. Kromě celozrnného pečiva je dobrým zdrojem vlákniny i zelenina či ovoce. Dvě jablka, jedna okurka nebo dvě papriky denně vám pomohou zlepšit zdraví, snížit váhu a dostat se do formy.

Kočka jako lék proti depresím. Máte depresi? Pořiďte si kočku. Lidé, kteří s ní žijí v domácnosti, trpí méně psychickými potížemi a migrénou. Vědci to přisuzují kočičí přítulnosti a pozitivní náladě, kterou kolem sebe kočky šíří.

Problém s pamětí. Nejistá tápavá chůze, závratě, zmatenost a poruchy paměti. U těchto symptomů nás většinou napadne Alzheimerova choroba. Může se za nimi ovšem skrývat i nedostatek sodíku. Experti proto doporučují všem seniorům starším 70 let absolvovat dvakrát ročně pravidelnou kontrolu hladiny sodíku u praktického lékaře.

Smích chrání srdce. Lidová moudrost praví, že smích je nejlepší medicína. Zdá se, že na tom opravdu něco je. Američtí vědci zjistili, že smích rozšiřuje krevní cévy, zlepšuje proudění krve a nejlepším způsobem tak chrání srdce. Proto se smějte co nejčastěji.

(dra)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2216270
DnesDnes123
VčeraVčera544
Tento týdenTento týden667
Tento měsícTento měsíc8795

Partnerské weby