Říká se, že čím je člověk starší, tím větší užitek z tělesného pohybu má. Mnozí senioři s jeho provozováním váhají, neboť mají obavy, aby si nějak neublížili. Odborníci se však domnívají, že fyzická aktivita může život starších lidí výrazně zkvalitnit. Jak bylo zjištěno, pravidelným tělesným pohybem se může zlepšit hned několik oblastí - duševní činnost, rovnováha a pružnost, emocionální zdraví, duševní činnost, zota vení z nemocnice či zranění, funkce zažívacího systému a jater, metabolismus, imunitní systém, hustota kostí i míra energie.

Jestliže se chystáte začít cvičit, bude dobré si předem stanovit realistické cíle. Začněte proto opatrně a zátěž postupně zvyšujte. Vědci před časem potvrdili, že tento přístup - začít pozvolna a zátěž pomalu zvyšovat, je prospěšný. Na začátku je třeba soustředit se spíš na pravidelnost než na intenzitu. Když získáte svalovou sílu a vytrvalost, lze se zaměřit též na zvyšování intenzity pohybu. Můžete pak prodlužovat dobu, po kterou se věnujete intenzivnější činnosti, například rychlé chůzi, joggingu, vyběhnutí po schodech, plavání nebo cyklistice. Je lepší udržovat tělesný pohyb na úrovni, která je člověku příjemná, protože se tak sníží riziko zranění, předejde se naprostému vyčerpání a ztrátě motivace, jež často vedou k tomu, že to člověk vzdá. Podle vědců nejen intenzivní, ale i lehká až střední aktivita snižuje nebezpečí onemocnění věnčitých tepen a jiných obtíží spojených s postupujícím věkem.
(pak)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219057
DnesDnes215
VčeraVčera498
Tento týdenTento týden3454
Tento měsícTento měsíc11582

Partnerské weby