Nohy jsou důležitou součástí těla a nosí člověka celý život, proto si zaslouží pravidelnou péči. Celodenní stání, vysoké podpatky, extrémní zatížení, vysoké venkovní teploty se nejčastěji podepisují na nepohodě, bolesti a únavě dolních končetin. Jak nohám ule vit?

Odpočinek pro nohy Po déletrvající námaze si lehneme a pod nohy vložíme polštáře a asi deset minut zůstaneme v klidu. Po delší práci ve stoje je dobré nohy procvičit. Posadíme se na židli, přednožíme, kolena přitiskneme k sobě. Pohybujeme chodidly střídavě od sebe a k sobě. Několikrát stiskneme a uvolníme prsty.
Každodenní koupel Měla by být samozřejmostí. Nohám udělá dobře příjemně teplá voda s přídavkem koupelové soli, bylinková lázeň. Umyté nohy osušíme a dokud jsou kožní póry otevřené, vetřeme vhodný krém, případně ošetříme speciálním sprejem.
Masáž Je účinnou pomoci při bolestech nohou z únavy. Nohy lehce masírujeme vhodným krémem oběma rukama tak, že palci třeme hřbet a paty obou rukou, plosku chodidel od prstů k patě. Potom tlakem palců vytřeme prsty, nárt a směřujeme přes bérce dlouhými tahy až k lýtkům a postupně ke kolenům. Výborným tlumičem bolesti je také střídavá sprchová masáž teplou a studenou vodou, ta ale nesmí být ani příliš horká, ani příliš ledová.
Pocení nohou Komu se potí nohy, tomu prospěje po večerním umytí jejich ošetření dvouprocentním roztokem salicylového lihu. Zkušené bylinářky doporučovaly koupel ve vlažném odvaru dubové kůry nebo čaje.
(mav)

DODATEK
Gymnastika nohou podporuje prokrvení a udržuje pohyblivost prstů. Zkuste pomocí prstů na nohou zvedat ze země třeba kapesník. Proti propadání nožní klenby slouží cvičení s malým molitanovým míčkem, na který si chodidlem stoupněte a stlačujte proti zemi.


 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2258022
DnesDnes362
VčeraVčera945
Tento týdenTento týden6072
Tento měsícTento měsíc13430

Partnerské weby