Předcházet zdravotním problémům znamená dostatečně během dne pít. Potřeba tekutin, kterou se rozumí veškeré tekutiny včetně těch v potravinách, se řídí věkem a tělesnou hmotností. Při jejich nedost atku dochází k dehydrataci organismu, což může mít nedozírné následky. Dostatek tekutin zabraňuje překyselení, podporuje odbourávání tuků. I ten, kdo nemá žízeň, by měl polknout v průběhu dne nějaký doušek. Co pít?

Voda
Je jedno, zda z vodovodu nebo plastové láhve.Je to nejlepší pití, navíc bez kalorií.

Káva a čaj
Káva a černý čaj se musí konzumovat s mírou. Neměly by to být více než tři šálky denně. Lepší je neslazený ovocný nebo bylinkový čaj.

Limonáda
Obsahují mnoho cukru. Proto by se jejich konzumace měla redukovat nejvýše na jednu sklenici denně.

Nápoje light
Dodávají sice méně cukru, ale zato hodně umělých sladidel. Při nadměrné konzumaci je vliv na zdraví pochybný.

Šťáva
I u nich je skrytý velký obsah cukru. Je proto vhodné míchat je s vodou v poměru jedna ku dvěma. Denně by se nemělo vypít více než půl litru čisté šťávy.

Mléko
Jako nápoj ne! Jako vysoce hodnotná potravina s důležitými látkami ano. Proto se doporučuje denně vypít jednu sklenici.

Alkohol
Dovolen v malém množství. Nápoje s obsahem více než deset procent alkoholu odnímají tělu tekutiny.
(nech)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2219947
DnesDnes466
VčeraVčera639
Tento týdenTento týden466
Tento měsícTento měsíc12472

Partnerské weby