Trápí vás pocit, že ve svém životě vlastně jen sloužíte druhým? Neustále vycházíte na svůj úkor vstříc partnerovi, dětem, rodičům, kolegům či šéfovi? Přizpůsobujete své plány i aktivity tak, aby vyhovovaly všem ostatním, ukrajujete si ze svého volna pro jejich spokojenost a

pohodlí?

Podtrženo a sečteno - pro ostatní byste se rozkrájeli. Pak na vás ale dříve či později dolehne smutek, možná i zklamání. Hlavou vám proběhne uvědomění, že okolí tohle všechno bere jako naprostou samozřejmost a vám neřekne ani to zdvořilostní děkuji. Zamýšlíte se nad tím, co ostatní dělají pro vás a co vlastně děláte vy sami pro sebe? Zda jste takto opravdu šťastní a spokojení? Je to život, který chcete žít dalších 10, 15 let?

Pokud jste dospěli do bodu, že si plně své posluhovačství a minimální vděk svého okolí reálně uvědomujete, tak vás chci velice pochválit. Uvědomění a přesné pojmenování reality je první krok pro změnu. Jak ale pokračovat dále?

Je jen málo pravděpodobné, že změníte své okolí, sebe ale změnit můžete. Pokud neuvažujete o odborném vedení koučem, ale chcete to zkusit sami, čeká vás nelehká soustavná práce spojená s přemýšlením, vyjasňováním a uvědomováním.

Zamyslete se hlouběji nad tím, jaký život byste si přáli mít, co a kdo je jeho součástí, jak se v něm cítíte, jak vypadáte a co přesně děláte. Čím vás takový život naplňuje, obohacuje a zda vám přináší pocit štěstí, pohody a spokojenosti. Vykreslete si před očima co nejpřesněji obraz vašeho spokojeného života.

Výše uvedené si zkuste podrobně sepsat, kdo je umělecky nadaný, tak třeba i namalovat. Seznámek či obraz by vám měl sloužit jako motivace na nelehké cestě změny k vašemu spokojenému životu.

Udělejte si plán

Je v tomto seznamu nějaká aktivita, kterou ve svém životě nyní velice postrádáte či jí nevěnujete dostatečnou pozornost a mrzí vás to? Zkuste začít u ní, případně se dvěma top aktivitami. Udělejte si písemný reálný plán na následujících osm týdnů, kde je v pravidelných intervalech zařadíte do svého života. Například 3x v týdnu si zacvičit, přečíst oblíbený časopis, 1x týdně jít na kávu či pivko, napsat každý týden jednu kapitolu pro vlastní E-Book, každý týden udělat tři obchodní schůzky atd. Mějte přitom stále na paměti, proč to děláte a co vám integrace právě těchto aktivit do života přinese. Vydržte opravdu minimálně osm týdnů.

Z mé praxe mohu říci, že se moji klienti, kteří toto řeší, často potýkají s nízkým sebevědomým, sebeúctou a sebeláskou. V sebelásce sama vidím základní kámen spokojenosti. Práce na zvyšování sebevědomí je běh na dlouhou trať. Abych vám alespoň trochu pomohla, uvádím zde jedno z mnoha cvičení, které s mými svěřenci dělám.

Zamyslete se a sepište si odpovědi na tyto otázky, zkuste nic nevynechat. Napište vždy alespoň 4 body ke každé otázce. Čeho si na sobě nejvíce cením? Pro co mě mají rádi ostatní? V čem jsem dobrý/á? Jak se to projevuje? Jak o sebe pečuji? Jak si dělám radost? O čem to vypovídá?

Šlo to? Věřím, že jste to zvládli. Jaký ze sebe máte nyní pocit? Jste připraveni k dalším změnám?

IRENA HOUDKOVÁ, www.jazykovaskola-houdek.cz

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1972722
DnesDnes204
VčeraVčera871
Tento týdenTento týden1075
Tento měsícTento měsíc18327

Partnerské weby