Nejen v byznysu, na jednáních a schůzkách, ale i v osobním životě je efektivní komunikace a interakce s ostatními klíčem k úspěchu a vzájemnému porozumění i sblížení. Pokud chcete být

příjemně vnímaným, důvěryhodným a vyhledávaným partnerem pro konverzaci, dejte maximální prostor druhé straně, aby vyjádřila své myšlenky a pocity. Jednoduše řečeno, prostě více poslouchejte než mluvte.

Ptejte se. Než svůj čas věnovat přípravě dlouhého projevu o vaší firmě a zkušenostech, raději si pro klienta připravte několik trefných a zajímavých otázek. Často se dozvíte mnohem více a uděláte lepší dojem, než kdybyste mu svým monologem vymluvili „díru do hlavy“.

Věnujte mu plnou pozornost. Dobrý posluchač během rozhovoru dává najevo, že poslouchá, rozumí a snaží se vcítit do role vyprávějícího. Jak to udělat? Udržujte oční kontakt, buďte natočeni směrem k mluvčímu, „vypněte“ svou hlavu a své pohledy na věc. Soustřeďte se jen na slova řečníka, jeho obličej, mimiku a gesta. Pokročilí posluchači si mohou všímat i tempa řeči, tónu hlasu, rychlosti dýchání, zabarvení kůže na obličeji a krku atd. Pokyvujte hlavou, používejte vhodná slova: „Ano, souhlasím, chápu, aha, rozumím,“ atd. Parafrázujte jeho slova, shrnujte jeho myšlenky a pokládejte otázky na vyjasnění, abyste si opravdu dobře rozuměli.

-pokračování příště-

IRENA HOUDKOVÁ

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2014421
DnesDnes310
VčeraVčera586
Tento týdenTento týden4501
Tento měsícTento měsíc10746

Partnerské weby