(dokončení z minulého čísla)

Používejte shodný „slovník“ - přizpůsobte svou mluvu i slova stylu mluvy protějšku, používejte i vy slova, která často opakuje. Zdatní se umí naladit i na tempo a dynamiku řeči.

 

Každému dejte při rozhovoru pocit, že je důležitý. Přestože máte jiný názor či pohled na věc, nechte svůj protějšek domluvit, neskákejte mu do řeči, neudílejte hned rady. Ty jsou totiž často nevyžádané a druhou stranou mohou být vnímány i jako útok a vyvolat pocit nutné sebeobrany a obhajování. Nebo váš protějšek může cítit, že je zahnán do kouta a nejraději by utekl, což pro vás znamená, že jste přišli o obchod.

Buďte velice opatrní s otázkou „proč“, neboť právě ta vyvolává obdobné pocity. Zkuste nehodnotit a nesoudit jeho názory. Na to budete mít prostor, až na vás přijde v hovoru řada. Vyzkoušejte to a uvidíte sami. Věřím, že váš komunikační partner bude mít na konci rozhovoru velmi příjemný pocit, že si s vámi perfektně popovídal. Přitom realita je taková, že posluchač toho moc nenamluvil, spíše poslouchal a kladl otázky.

Vyzkoušejte si to…

IRENA HOUDKOVÁ

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1970977
DnesDnes146
VčeraVčera613
Tento týdenTento týden5114
Tento měsícTento měsíc16582

Partnerské weby