(dokončení z minulého čísla)

Vyzkoušejte si sami na sobě, co vše můžete vědomě ovlivnit a změnit. Vyhraďte si 15 – 20 minut a zkuste si vždy minimálně na dvě a půl až tři a půl minuty zavřít oči a postavit se do pozice, která

zobrazuje vaši aktuální negativní emoci či situaci a to, co v ní cítíte a jak se cítíte. Prožijte si tyto minuty, vizualizujte si onu negativní emoci, vžijte se do ní. Jak se tam cítíte? Co vidíte a jak sami sebe v této situaci vnímáte? Co se s vámi děje.

Jak vám nyní je? Jaký máte tep, jak hluboký a rychlý dech, kam přesně dýcháte, jaké pocity máte, jakou pozici má vaše tělo, jaký výraz váš obličej, jaké je napětí ve svalech v obličeji a celém těle? A co dělají vaše ruce?

Poté udělejte 25 dřepů. Po celou dobu mějte ruce nad hlavou, roztažené do tvaru „V“, a dřepy počítejte od 25 směrem dolů.

Pak přejděte do jiné části místnosti a postavte se opět na asi 3 minuty do pozice vyjadřující emoci či situaci, která je velmi pozitivní. Může tvořit například naprostý opak k negativní emoci či situaci, kterou jste si představovali. Vyšperkujte ji ve své mysli do detailů – jak ta pozitivní situace vypadá, jak se tam cítíte, co vidíte, co vnímáte, co děláte. Tělem i obličejem zkuste vyjádřit vše, co cítíte. Po oněch třech minutách se opět soustřeďte na to, co cítíte, jaký je váš tep, dech atd. Zodpovězte si stejné otázky, jako byly po pozici negativní emoce. Poté se soustřeďte na rozdíly – co přesně bylo ve vás u negativní a pozitivní pozice jinak? Klidně celý postup zopakujte 2x – 3x za sebou, abyste překonali počáteční nedůvěru k tomuto cvičení a mohli se mu zcela oddat a prožít si jeho efekt.

IRENA HOUDKOVÁ

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2011617
DnesDnes235
VčeraVčera727
Tento týdenTento týden1697
Tento měsícTento měsíc7942

Partnerské weby