Trefa do černého!
Musím vám napsat, že jsem byla v šoku z toho, jak úplně dokonale přesně mi vyšly předpovědi z měsíčníku Horoskopy. Zvláště ty denní pro Střelce na pátek 19., sobotu 20. a neděli 21. dubna. Páteční horoskop říkal: Někteří lidé vám nebudou po chuti, zkuste se na ně usmát, smířlivější nálada vám prospěje a rovněž okolí pookřeje. V ten den jsem se pohádala s nevlastním otcem. Ale tak jako ještě nikdy, ani jsem se nepoznávala. Do soboty jsem trochu vychladla a zařídila se podle rady horoskopu. Tedy projevila jsem dobrou vůli. Koupila jsem mu dárek a on pookřál, přesně jak se píše v horoskopu, hned byl agilní, co bych chtěla koupit já, protože pár věcí potřebuji, a hned se angažoval - pookřál, přesně jak je psáno. V sobotu bylo uvedeno: Kroťte svůj temperament - a měla jsem to udělat... Jsem hyperaktivní a ve škole jsem (my, dálkaři, chodíme do školy o víkendech) dostala od profesorky vynadáno, že pořád něco říkám. Mrzelo mě to, ale jen jsem se chtěla zapojit do výuky. Já to beru tak, že když je umožněna vzájemná interakce a přímý vstup do komunikace, je to lepší. Však i Wikipedie říká: „Interaktivní výuka je moderní a progresivní metoda výuky na ZŠ a SŠ, mající několik hlavních cílů. Tím nejvýznamnějším je nabídnout žákům zábavnější a méně stereotypní formu výuky, a tím zvýšit jejich motivaci k učení. Dalším cílem je zapojit do procesu učení samotné děti - ty již nemají být jen pasivními posluchači, ale mají spoluvytvářet výuku a aktivně se zapojovat do procesu vzdělávání.“ No, sice nejsem na ZŠ ani na SŠ, jak je výše uvedeno, ale na VŠ by to mělo podle mě fungovat o to víc. Navíc jsem hyperaktivní a je pro mě těžké 8 hodin sedět a být zticha. Všechno vzniklo tím, že mě její přednáška zaujala, velmi se mi líbila, na jiných přednáškách se nudím. Ale dostala jsem vynadáno. Kdybych se krotila, jak radil horoskop, tak by se to nestalo. Další den neděle: Někteří z vás mají pocit, že potřebují nějaké změny, neboť současný stav věcí vás dusí. Pamatujte - útěk vás nespasí, raději v klidu přemýšlejte, jak z toho ven..." To je přesně to, co jsem psala výše, když jsme se do sebe pustili s nevlastním otcem. V ten moment jsem řekla, že si najdu garsonku a půjdu pryč, ať mají on a matka pokoj ode mě a já od nich. To byl ten pokus o útěk, který by stejně nebyl řešením. Ty horoskopy prostě vycházejí - někdy do tečky a do písmene!
Michaela N., Jablonecko

Sexuální výchova
V době již dávno minulé jsem si ne vlastním přičiněním, ale spíše pod vlivem (dnes už téměř vybledlých) událostí, hrála na učitelku. Vybavena vzděláním z odborných škol, ale hlavně velkou drzostí a odhodláním, jsem věděla, co v životě opravdu nechci - učit. A tak jsem učila. Byl to pouze záskok a výpomoc z mé strany, ale velká odvaha a risk ze strany školy. Dostala jsem na starost hodiny sexuální výchovy. S titulem ,,Dospíváme v mladého muže,, z roku 1948, kterou mi doporučil starší kolega, jsem „neoblbovala“ ani vlastního syna. Usoudila jsem, že ani dnešní mladé muže tímto vydáním neoslním. Ignorovala jsem rady starších kolegyň, které byly většinou již za zenitem a které četly o sexu jen v učebnicích. Bylo mi jasné, že se zvířátky, motýlky a včelkami hodinu také nevyplním. A tak jsem na své první vyučování vyrazila bez teoretické přípravy. Na chodbě mě staré kolegyně začaly houfně litovat. Některé pravily, že by se hanbou propadly, kdyby s žáky na téma sex měly hovořit. Snad i nemravným kouskem se jim zdála být tato školními osnovami určená hodina. Na moji otázku, zda ještě věří na čápa, se dámy urazily a odešly. Řádně rozpumpovaná jsem vplula do třídy. Ta byla připravena k útoku na nezkušenou kantorku a očividně se těšila, jak si mě vychutná. Ovšem já žáky předešla. Při vstupu do třídy jsem na ně zařvala: „Všichni donaha budeme si hrát na doktora!“ Zůstali paf. „Co je?“ zeptala jsem se bezelstně a zkoumala jejich pohledy. Ty již nebyly útočnými, ale pátravými. Žáci zírali jak malé děti na zázrak a nevěděli, co se bude dít dál. Když jsem se takto pedagogicky vydováděla, uvedla jsem situaci na pravou míru s tím, že se jednalo pouze o žert. Nevěřili mi. Sedali si do svých lavic nejistě, jako by čekali pod židličkami nášlapnou minu. Hodina byla moje. Jak masový vrah jsem se musela svým žákům jevit, ale při představě, že je budu učit ještě pár měsíců, jsem nemohla polevit. Laťka byla nastavena vysoko. Přešla jsem plynule k hlavnímu tématu sexuální výchovy. Pasáž o rozmnožování zvířat jsem raději vynechala, obávaje se, že by mě studenti nařkli ze zoofylie. V říši rostlin jsem se také nechtěla dlouze patlat, neboť při procesu opylování rostlin by jistě pojali podezření, že pěstuji na plantážích konopí. A tak mi nezbylo nic jiného, než ten člověk a jeho tělo. Předpokládala jsem, že každý z nich alespoň trochu zná svoji tělesnou schránku, ale opak byl pravdou. Udivovali mne svojí neznalostí anatomie. O játrech smýšleli jako o párovém orgánu. Mnozí si mysleli, že příroda vyvedla ve dvojím provedení i jiné části těla. Většině se při zjištění, že játra mají pouze jedna a již skoro propita, udělalo zle. Postupně jsem zjistila, že učitel biologie na základní škole byl pěkný tajnůstkář. V průběhu následujících měsíců se citlivě dozvídali, jak jsou stvořeni a naprogramováni. Nicméně o mém brutálním útoku v první hodině si šuškali i staří kantoři, kteří mylně usoudili, že po mém výkladu se chlapci nechají vykastrovat a dívky hromadně vstoupí do klášterů. A to netušili, jaké hrůzy jsem popisovala při výkladu o pohlavních chorobách. Blížil se konec školního roku a já byla spokojena. Ten rok poprvé nešla žádná ze studentek k závěrečným zkouškám těhotná.
Čtenářka Eva K.

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2452842
DnesDnes158
VčeraVčera591
Tento týdenTento týden749
Tento měsícTento měsíc3788

Partnerské weby

apartman banner