Není zrovna příjemné ráno vstávat s pocitem, jako byste vůbec nespali. Místo do práce byste si raději zase zalezli zpátky do postele, a jen představa, že musíte být celý den v kanceláři, je sama o sobě vyčerpávající.
Během dne se pak celá situace jen zhoršuje a člověk má někdy pocit, že je vyčerpaný fyzicky i psychicky. A to aniž by dělal nějakou náročnou činnost. Čím to je, že se někdy během dne cítíme tak vyčerpaně, i když v noci dostatečně dlouho spíme? Možná jsou viníkem některé špatné návyky, které se nám vkradly do života.
Nedostatečný pitný režim
Kdo by si myslel, že dehydratace má vliv na organismus až při velkém nedostatku tekutin, ten by se mýlil. Úbytkem energie se projeví například i snížení příjmu tekutin o pouhá dvě procenta z běžného denního objemu.
Nedostatek železa
Příčinou nadměrné únavy či vyčerpání může být také podle odborníků nedostatečný příjem železa ve stravě. Ke zvýšení jeho příjmu je vhodná konzumace libového hovězího masa, tofu, fazolí, tmavé listové zeleniny nebo ořechů.
Chybějící snídaně
Tělo získává potřebnou energii z jídla, které přijímáme. Jídlo po probuzení je tedy vlastně takovým dotankováním potřebné energie. Když ji tělu nedodáte, bude organismus fungovat pomaleji a vy se budete brzo cítit unavení.
Tučná jídla
I tučná jídla mohou mít za následek únavu. Strava bohatá na cukry a tuky zvýší v těle glykemický index (hladinu krevního cukru). Nadměrné výkyvy v hladině cukru pak mají za následek právě únavu. Abychom se tomu vyhnuli, je dobré udržovat hladinu cukru v krvi konstantní, a to příjmem správných potravin.
Neumíte odpočívat
Vzpomenete si, kdy jste naposledy měli dovolenou a co jste na ní dělali? Patříte mezi ty, kteří ani o dovolené neumí odložit notebook a pracují, i když jen málo? Pak se nedivte, že jste stále unavení. Tělo jednoduše potřebuje odpočinek.
Kontrolujete před spaním e-maily
Přenosné tablety a chytré telefony jsou lidem k užitku, ale zároveň můžou způsobovat různé potíže, třeba i únavu. Pokud večer uléháte do postele s tabletem či telefonem po ruce a ještě kontrolujete e-maily nebo stav na sociální síti, může to být hlavní důvod, proč budete druhý den nevyspalí či vyčerpaní.
Podsvícení těchto přístrojů může totiž narušit přirozené rytmy našeho organismu a potlačit produkci hormonu melatoninu, který pomáhá regulovat spánek. Pokud se chcete dobře vyspat, doporučují odborníci hodinu až dvě před spaním nepoužívat žádnou z moderních technologií.
(toh)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2428057
DnesDnes400
VčeraVčera765
Tento týdenTento týden3255
Tento měsícTento měsíc23536

Partnerské weby

apartman banner