Je možné překonat chuť na sladké? U mnohých z nás chuť na sladké představuje velkou překážku v hubnutí. Často je to tak silná bariéra, že může být srovnávána s neodolatelnou touhou kuřáků po cigaretě. Máte-li slabost pro sladkosti, chuť na ně můžete postupně omezovat zvykáním si na méně sladká jídla či moučníky. K občasnému mlsání lze tolerovat sušenky se sníženým obsahem tuku. To, že jsou sušenky odlehčené, neznamená, že je můžete jíst bez omezení. Budete-li mít opravdu akutní potřebu uspokojit chuť na sladké, kombinujte odlehčené sušenky či müsli tyčinky s ovocem a nízkotučnými mléčnými výrobky, získáte tak chutnou a nutričně vyváženou svačinu.
Chuť na sladké dokáže udolat žvýkání žvýkačky. Jedna obyčejná žvýkačka bez cukru má zanedbatelný energetický obsah - asi jednu kalorii.
Čokoláda mílovými kroky předstihuje všechny pamlsky, na nichž ztroskotala snaha o zhubnutí. Když prahnete po čokoládové chuti, zásadně vybírejte druhy, které obsahují nejméně 60 procent kakaa. Pamatujte na to, že čím vyšší je podíl kakaového prášku, tím nižší je obsah tuku a cukru. Máte-li neodolatelnou chuť na čokoládu, dopřejte si dva dílky hořké čokolády a zbytek rychle ukliďte z dosahu a dohledu. Až vás zase přepadne chuť na čokoládu, nezapomeňte, že tabulka čokolády (100 gramů) má přibližně stejnou hodnotu jako talíř dobrot - jeden banán, 2 broskve, 200 gramů hroznového vína a 200 gramů jahod.
(jam)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2430554
DnesDnes3
VčeraVčera669
Tento týdenTento týden672
Tento měsícTento měsíc672

Partnerské weby

apartman banner