Bílkoviny jsou stavebními kameny kvalitní mozkové činnosti. Některé z nich hrají klíčovou roli při zpracování informací v mozku a mají přímý účinek na paměť a na zaznamenávání informací. Existují jistá pravidla a zásady v

příjmu bílkovin:

+ Poměr živočišných a rostlinných bílkovin by měl být zhruba 1 : 1.

+ Přijímané bílkoviny by neměly být jednostranné, ale měla by být upřednostněna pestrá strava.

+ Vyvarujte se příjmu bílkovin s tuky, především v uzeninách.

+ Při tepelné úpravě masa by mělo mít přednost vaření a dušení. Upřednostňujte bílá masa, ryby a kvalitní bílkoviny.

+ U dětí, těhotných žen, osob v rekonvalescenci, by měl být příjem bílkovin vyšší. Vegetariánský způsob stravování za předpokladu kvalitních mléčných a vaječných bílkovin je považován za dostačující. Naproti tomu přísná veganská strava bez přísunu živočišných bílkovin může být velmi nebezpečná, zvláště u vyvíjejícího se organismu, nemocných lidí a podobně.

(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2376805
DnesDnes532
VčeraVčera1027
Tento týdenTento týden6055
Tento měsícTento měsíc4234

Partnerské weby

apartman banner