Cvičení přímo ovlivňuje neurologická centra v mozku a navodí dříve pocit sytosti. Naopak při nepohyblivosti člověk nejen fyzicky zleniví, ale také znecitliví mozek, který chce pak stále víc jíst a nevnímá pocit nasycení. Ideálním a nejpřirozenějším pohybem k získání štíhlé linie je chůze. K ní nepotřebujeme prakticky žádné pomůcky a provozovat ji můžeme za každého počasí v přírodě i ve městě. Zdraví prospěšná je jakákoli chůze - do schodů, do práce, pěší túry.
Skvělá je i krátká ranní rozcvička, která vás sice ze začátku bude stát trochu přemáhání, ale je spolehlivým zdrojem elánu a radosti po celý den.
Plavání je vhodné pro lidi jakéhokoli stupně zdatnosti a hmotnosti. Podporuje kardiovaskulární systém, posiluje svaly, šetří klouby a dobře se s ním hubne - za hodinu můžete spálit 2000 - 4000 kilojoulů, což je srovnatelné s množstvím energie vydávané při běhu. Díky tomu, že voda nadnáší a usnadňuje tak pohyb, je při plavání minimální riziko poranění kostí, svalů a kloubů.
Podobně energeticky náročná jako plavání a snadno dostupná je jízda na kole. Má-li cvičení a pohyb splnit svůj účel, musí si člověk vybrat takovou činnost, která ho zabaví a upoutá. Mnoho lidí rádo tancuje, aniž je přitom napadne, že je to tělocvik. Tanec tělu prospívá stejně jako jiná cvičení, navíc je při něm zábava a příležitost poznat nové lidi.
K dalším vhodným aktivitám patří i práce na zahradě a úklid, třeba vytírání podlahy, luxování, mytí oken a podobně. Ale pro začátek si nestanovujte příliš vysoké cíle, raději poslechněte svůj vnitřní hlas a vyvarujte se nadměrné námahy. Jakmile pocítíte jakékoli nepříjemné vedlejší účinky, přestaňte!
(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2379515
DnesDnes416
VčeraVčera957
Tento týdenTento týden2313
Tento měsícTento měsíc6944

Partnerské weby

apartman banner