Být stále mladá, krásná, atraktivní - to je sen každé ženy. Dá se vůbec stárnutí zpomalit bez plastického chirurga? Jak bojovat proti přibývajícím rokům? Nechte se inspirovat několika tipy:
Zdraví začíná na talíři
O tom není nejmenších pochyb. Největší hřích vůči zdraví představují škodlivé tuky. Jejich konzumací člověk nejen tloustne, ale také předčasně stárne. Základ zdravého jídelníčku představuje pět porcí ovoce a zeleniny denně. Obsahují málo kalorií, jsou velkým zdrojem vitaminů a minerálních látek, které působí jako prevence proti poškození buněk. Alespoň dvakrát v týdnu by se měly na jídelníčku objevit ryby. Zapomínat bychom neměli na celozrnné výrobky, luštěniny, semínka a ořechy, kvalitní rostlinné, oleje, celkově vyváženou stravu. Obecně platí méně kalorií, cukru, soli, více pestrosti. Důležitý je i pitný režim.
Rozčilování škodí
Vyletíte jako čert z krabičky pokaždé, když se vám něco nepovede, věci nejdou tak, jak jste si předsevzali? Zkuste na život pohlížet z větším nadhledem, optimismem, více se smějte. Smích uvolňuje celé tělo, redukuje napětí a stres, zbavuje strachu a navíc posiluje imunitní systém. Naopak stres přispívá ke zvýšenému krevnímu tlaku, urychluje proces stárnutí.
Láska jako lék
Zdá se, že jedním z účinných léků proti stárnutí je láska, polibky. Líbáním se z těla vyplavují endorfíny, které se postarají o pocit štěstí, dobrou náladu, bezstarostnost. Není bez zajímavosti, že se při líbání zapojuje bezmála třicet obličejových svalů, takže tím vlastně předcházíme vráskám. Obecně se má za to, sex utužuje zdraví, odbourává stres, spoluvytváří spokojený život.
Spánek omlazuje
Ideální je osm hodin spánku. Tělo při něm produkuje melatonin a kortizol, hormony, které opravují naše buňky. Jak potvrzují vědecké průzkumy, klidný a ničím nerušený spánek osvěží. Naopak jeho nedostatek způsobuje koncentraci určitých zánětlivých látek. Proto mohou vést probdělé noci až k lehčím zdravotním potížím. Některé studie tvrdí, že vydatný spánek může člověku prodloužit život až o tři roky.
Nenechte mozek zahálet
Všimli jste si, že lidé v pokročilém věku, kteří žijí aktivně, vypadají mnohem lépe než jejich vrstevníci? Zcela jistě je to také tím, že nenechávají svůj mozek zahálet. Neustále se zajímají o svět kolem sebe, pravidelně se věnují četbě, luštění křížovek, poslouchají hudbu, cestují, navazují nové kontakty.
Chvála pohybu
Pohyb je nejlacinějším prostředkem, který vede ke zpomalení stárnutí. Pravidelná tělesná aktivita oddaluje procesy kornatění tepen srdce a mozku, zabraňuje úbytku vápníku z kostí, formuje postavu, účinně bojuje proti ukládání tuků a obezitě. Přiměřená fyzická námaha se také postará o dobrou náladu, zvyšuje odolnost organismu vůči stresu, negativním emocím, bolesti.
Nezanedbávejte zdraví
I když se těšíte dobrému zdraví, máte pocit, že vám nic neschází, měli byste občas zajít k lékaři. Přinejmenším na preventivní prohlídku, kterou plně hradí zdravotní pojišťovna. Jen odborník může posoudit, jak na tom se zdravím opravdu jste. Je to ta nejlepší prevence, jak předejít třeba infarktu, osteoporóze, mozkové příhodě, cukrovce a jiným civilizačním chorobám.
(se)
RADA SPIRITU
Víte, že kouření zkracuje život v průměru až o sedm roků? Také pasivní kouření škodí. Delší pobyt v zakouřeném prostředí je stejně nebezpečný jako cigarety.

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2432426
DnesDnes149
VčeraVčera866
Tento týdenTento týden2544
Tento měsícTento měsíc2544

Partnerské weby

apartman banner