Určitě to také znáte. Bolest se objeví znenadání, když to nejméně potřebujeme. Za některé potíže si můžeme sami. Pasivním způsobem trávení volného času, poleháváním na gauči, neustálým hrbením zad před monitorem počítače. Pohyb působí nesporně jako prevence celé řady těžkostí, ale může zafungovat i místo tabletek z

lékárny. Za jeden z nejosvědčenějších zdrojů zdraví lze považovat chůzi. Už dvacetiminutová procházka denně může ochránit před infarktem myokardu, mozkovou příhodou, posílit náš imunitní systém, metabolismus, prodloužit život. Koho trápí bolesti pohybového aparátu, onemocnění kloubů, ten by měl alespoň jednou týdně věnovat čas plavání. Tělesná aktivita ve vodě pomáhá uvolnit svaly, zlepšuje dýchání, zvyšuje kapacitu plic, procvičí celé tělo, a přitom nezatíží kosti ani klouby. Míváte potíže se zády, chronické bolesti páteře? Jóga pod odborným vedením instruktora je ideálním prostředkem ke správnému držení těla. Vyváženou sestavu nejrůznějších cviků lze považovat za účinnou prevenci degenerativní artritidy, cestu na zmírnění opotřebovanosti kloubů. Jóga také přináší lepší spánek, zmírňuje bolesti zad a mnohé další. Taj-či je ideální tělesnou aktivitou pro seniory nebo pro lidi s omezenými pohybovými možnostmi. Cvičení, které má kořeny v Číně, pomáhá redukovat bolest, odbourává stres a napětí, zlepšuje pohyblivost a pružnost těla, přispívá k uvolnění napjatých svalů a šlach, k vyrovnání krevního tlaku.

(mav)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2454122
DnesDnes156
VčeraVčera662
Tento týdenTento týden2029
Tento měsícTento měsíc5068

Partnerské weby

apartman banner