Kdo by nechtěl být věčně mladý! Stárnutí se nikomu nevyhýbá, tento přirozený proces lze jen zpomalit. Nechte se inspirovat několika tipy:
Změňte jídelníček
Pokud se chcete dožít vysokého věku, měli byste se zamyslet nad svým jídelníčkem. Mozkové buňky zůstanou v dobré kondici, když jídelníček nebude postrádat ovoce a zeleninu. Průzkumy potvrzují, že lidé, kteří denně konzumují alespoň dvě porce, vypadají mnohem mladší než osoby, u nichž každodenní porce zeleniny schází. Pokud se chcete dožít vysokého věku, obohaťte jídelníček o ryby. Obsahují omega 3 kyseliny, které udržují mozek v kondici, pomáhají snižovat krevní tlak, riziko onemocnění rakovinou, zabraňují tvorbě vrásek. Upřednostňujte rostlinné tuky před živočišnými, omezte sladkosti, k optimálnímu zažívání přispívají nízkotučné zakysané výrobky. Nezapomínejte na důsledný pitný režim. Nedostatek tekutin vede nejen ke snížené koncentraci, únavě, bolesti hlavy, dehydrataci, ale také ke stárnutí organismu.
Víno jako elixír života
Příznivý vliv střídmého pití červeného vína potvrzují mnohé vědecké studie. Kromě důležitých antioxidantů, které chrání tělo před škodlivými volnými radikály, obsahuje resveratrol. Látku, která v těle podporuje produkci takzvaných genů mladosti, stárnutí výrazně zpomaluje. Avšak pozor, při nadměrné konzumaci alkoholu stárnutí nezpomalíte, ale naopak zrychlíte.
Milostné dotyky
Výborným prostředkem k získání energie a ke zlepšení celkového zdravotního stavu je láska. Mazlení a vzájemné dotyky pozitivně působí na psychiku. Tím se přirozeně zvyšuje hladina hormonů, zejména testosteronu a estrogenu, spolupůsobí další chemické pochody v těle a výsledkem je pomalejší stárnutí.
Myslete pozitivně
Žijete v neustálém stresu, cítíte se unavení, vyčerpaní? Zbytečně si tím přidáváte roky. Stres působí na organismus negativně nejen tím, že snižuje odolnost vůči infekcím, zvyšuje krevní tlak, vede k předčasnému odumírání buněk, ale nepochybně poznamenává i délku života. Proti přibývajícím rokům je nejlepším lékem smích, optimismus, pozitivní myšlení. Udržujte psychiku v dobré kondici jakýmkoli způsobem. Věnujte se svým koníčkům, zálibám, žijte kulturně, obklopte se přáteli.
Pohyb udržuje mladost
Fyzická aktivita udržuje tělo pevné a také odolné proti nepříznivým vlivům okolí. Nejrůznější studie potvrzují, že existuje poměrně velký rozdíl mezi kondicí lidí, kteří se pohybu, rekreačnímu sportu věnují pravidelně, nejméně čtyři hodiny týdně, a lidmi, co vedou pasivní způsob života. Pravidelným pohybem se totiž uvolňuje psychické napětí, redukuje stres, dochází k potlačení dalších faktorů, které urychlují stárnutí a souvisí s větším rizikem civilizačních chorob.
Nevzdávejte se svých snů
Pamatujte na to, že nikdy není pozdě začít s něčím novým. I v padesáti šedesáti letech jste schopni dokázat velké věci, když si to skutečně budete přát. Věk by vám určitě neměl bránit v tom, abyste se zapsali do autoškoly, kurzu cizího jazyka, chtěli umět hrát na nějaký hudební nástroj, cestovat. Nebojte se experimentovat, všechno je jen o tom sebrat odvahu, učinit první krok k tomu, abyste začali a svůj život si tak zpříjemnili.
(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2342813
DnesDnes722
VčeraVčera1257
Tento týdenTento týden2784
Tento měsícTento měsíc22970

Partnerské weby

apartman banner