Málo pohybu, přejídání, ale hlavně neustálý stres se podepisuje na vysokém krevním tlaku. Nedokážeme vypnout z každodenního kolotoče, a přitom tělo mnohdy volá o pomoc. Jedním z jeho nepříjemných projevů mohou být časté bolesti hlavy, závratě, rychlejší srdeční tep, nadměrné pocení, nespavost či únava. Někdy stačí změnit některé návyky, a dojde velmi rychle k pozitivní změně.
Co můžeme pro sebe udělat? V prvé řadě držet váhu pod kontrolou. Nadváha a obezita kladou vysoké nároky na práci srdce, optimální tělesná hmotnost pomáhá udržovat nízkou hodnotu krevního tlaku. Na zvýšeném krevním tlaku se často podepisuje také konzumace velkého množství alkoholu. Navíc v sobě ukrývá spoustu kalorií, které vedou k tloustnutí. Zbavit se závislosti na cigaretách je jednou z dalších účinných preventivních cest v boji proti těmto obtížím. Na úpravu krevního tlaku má nepochybně vliv pravidelný pohyb a cvičení. Každodenní tělesná zátěž bude blahodárně působit na celý organismus a pomůže udržet tlak v normě. Pryč s nadměrným stresem - radí lékaři, neboť je jedním z nejrizikovějších faktorů. Řešením je dostatek odpočinku, příjemná relaxace, navíc přispějí k větší pohodě a pocitu štěstí.
S vysokým krevním tlakem pomohou i bylinky, například kopřivový čaj. Za jeden z nejúčinnějších přírodních léků se považuje česnek. Ideální je ho konzumovat každý den nejlépe v syrovém stavu. Se snižováním krevního tlaku pomáhá také zázvor. Z potravin, které také tlak pozitivně ovlivňují, jmenujme například celer. Z ovoce stojí za zmínku banány, pomeranče, švestky, melouny, broskve.
(pru)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2432450
DnesDnes173
VčeraVčera866
Tento týdenTento týden2568
Tento měsícTento měsíc2568

Partnerské weby

apartman banner