Podzim, plískanice, chladné dny svádí k lenošení místo k pohybu. Jestliže považujete za nejlepší odpočinek posezení u televize a přitom si před sebe na talíř naložíte nejrůznější dobroty, nemůžete se divit, že váha stoupá a postava se

zakulacuje. Jak tomu předejít? Nepotřebujete ani rotoped, ani jiný posilovací nástroj. Na pravidelné cvičení postačí kousek místa v obývacím pokoji, chuť na sobě pracovat a pevná vůle. Jednoduché cviky, které zlepší kondici, zvládnou i úplní začátečníci.

Inspirováno jógou. Tento cvik připomíná egyptskou sfingu. Položte se na břicho a dlaněmi se opřete o zem asi v úrovni prsou. Začněte zvedat trup tak vysoko, jak je to možné. V ideálním případě byste měli mít lokty úplně propnuté. Přitom dbejte na to, abyste udrželi nohy i paty u sebe. Pánev by měla být při pohybu „přilepená“ k podlaze. Vraťte se do výchozí polohy a tento pohyb opakujte nejméně patnáctkrát.Tímto cvičením posílíte svaly paží, zádové a břišní, uvolníte stres, napětí a negativní emoce.

Sexy bříško. Lehněte si na záda a ruce dejte za hlavu. Pokrčte kolena, chodidla jsou od sebe na šířku dlaně. Při výdechu pomalu nadzvedněte horní část trupu a přitom počítejte do šesti. Při nádechu se položte zpět na podložku. Cvičení opakujte alespoň patnáctkrát.

Pevný zadeček. Lehněte si na břicho, čelo položte na dlaně pokrčených rukou, nohy natáhněte. Chodidlo ohněte do tzv. fajfky a kmitejte s ním nahoru a dolů. Pak nohy vyměňte. Každou nohou cvičte alespoň patnáctkrát.

Jednoduchým cvičením, kterým posílíte hýžďové svaly, jsou sedy na podlaze. Zaujměte výchozí polohu - klekněte si a natažené paže sepněte nad hlavou, dlaně vytočte ke stropu. Zatáhněte břicho a z této polohy si střídavě sedejte vedle své pravé a levé nohy, přičemž paže zkuste nechat při pohybu neustále propnuté. Na každou stranu opakujte alespoň desetkrát, nezapomeňte pravidelně dýchat.

Štíhlé nohy. Chcete nohy jako modelka? Choďte po špičkách a jako závaží vám poslouží dvoulitrová PET láhev naplněná vodou. Výborným cvikem na nohy a zejména na tvarování stehen je kmitání nohou. Lehněte si na levý bok a trup podepřete loktem. Stabilitu udržujte ještě pravou dlaní, kterou opřete před tělem. Vrchní nohu ohněte do pravého úhlu, potom ji propněte vzhůru a položte zpátky. Druhá noha zůstává natažená na podložce. Pak nohy vyměňte. Každou nohou cvičte alespoň desetkrát.

(se)

DODATEK

Víte, že schody jsou zázračným prostředkem na udržení štíhlé linie, posílení nohou nebo ke zlepšení dýchání?

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2501478
DnesDnes447
VčeraVčera680
Tento týdenTento týden4168
Tento měsícTento měsíc12824

Partnerské weby

apartman banner